سرکنسول ایران: برای بازرگانان اقلیم کوردستان تسهیلات ویژه در نظر گرفته‌ایم

خواستار تقویت روابط بازرگانی با اقلیم شد
محمد محمودیان، سرکنسول ایران در سلیمانیه
محمد محمودیان، سرکنسول ایران در سلیمانیه

اربیل (کوردستان٢٤) – سرکنسول ایران در سلیمانیه، از فراهم کردن تسهیلات ویژه برای بازرگانان اقلیم کوردستان خبر داد.

محمد محمودیان، سرکنسول ایران در سلیمانیه، امروز سه‌شنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه که با حمایت رسانه‌‌ای کوردستان٢٤ گشایش یافت، با گزارشگر این شبکه خبری گفت‌وگو کرد و از حضور ١٥ شرکت ایرانی در نمایشگاه خبر داد.

وی، ابراز امیدواری کرد که روابط بازرگانی کشورش با اقلیم کوردستان بیشتر توسعه یابند.

و با بیان اینکه میزان صادرات ایران به اقلیم کوردستان افزایش پیدا کرده، تاکید کرد که برای افزایش بیشتر میزان صادرات در تلاش هستند، و لازم دانست که در راستای دست‌یافتن به سود بیشتر، روابط بازرگانی دوجانبه بیشتر تقویت یابد.

محمودیان، ضمن اینکه از دولت اقلیم کوردستان به خاطر ارائه تسهیلات به زائران ایرانی، قدردانی کرد، خواستار همکاری بیشتر با زائران ایرانی شد که از مسیرهای اقلیم کوردستان به اماکن مذهبی عراق سفر می‌کنند.

سرکنسول ایران، گفت که کشورش برای بارزگانان اقلیم کوردستان، تسهیلات جدید در نظر گرفته است، از جمله مجوز سفر به ایران برای ١٥ بار در سال و احداث اقامتگاه ویژه در گذرگاه‌های مرزی.

بین ایران و عراق ١٤ پایانه مرزی وجود دارند که برخی از آنها در مرزهای اقلیم کوردستان واقع شده‌اند، عراق یکی از کشورهایی است که بیشترین مبادلات بازرگانی را با ایران دارد و بخشی از آن شامل اقلیم کوردستان می‌شود.

ب.ن