برگزاری اولین جشنواره انار و عسل در زاخو

هدف از برگزاری جشنواره انار و عسل زاخو بازاریابی برای محصولات منطقه اعلام شد
هدف از برگزاری جشنواره انار و عسل زاخو بازاریابی برای محصولات منطقه اعلام شد
با حضور ده‌ها کشاورز و زنبوردار

اربیل (کوردستان٢٤) – اولین جشنواره انار و عسل با حضور ده‌ها کشاورز و زنبوردار در حوزه اداری مستقل زاخو، برگزار شد.

گزارشگر کوردستان٢٤ از زاخو گزارش داد که امروز چهارشنبه، اولین جشنواره انار و عسل در آن شهر آغاز به کار کرده و ٣٠ کشاورز و زنبوردار، محصولات خود را در آن عرضه کرده‌اند.

محمد سلمان، رئیس اداره کشاورزی زاخو، هدف از برگزاری این جشنواره را بازاریابی برای محصولات منطقه اعلام کرد.

جشنواره، در اطراف پل تاریخی و معروف دلال برگزار شده است که به تازگی با احداث کنارگذر در اطراف رودخانه خابور، به یک گردشگاه جذابتر تبدیل شده است.

رئیس اداره کشاورزی زاخو گفت که این شهر از لحاظ آب و هوا بسیار سازگار و دارای خاک حاصلخیز برای کشاورزی است "به همین دلیل محصولات آن مرغوب و با کیفیت هستند."

کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان، در چارچوب برنامه متنوع‌سازی منابع درآمد، حمایت از تولید داخلی به ویژه تولیدات کشاورزی را در ردیف اولویت‌های خود قرار داده است و در این راستا فرصت‌های تشویقی قابل توجهی برای کشاورزان فراهم کرده است تا در افزایش میزان تولید داخلی تاثیرگذار باشند.

بر پایه گزارش‌های وزارت کشاورزی و منابع آب اقلیم کوردستان، افزایش تولید برخی محصولات از جمله، سیب زمینی، انار، سیب، عسل و ارده به سطحی رسیده است که ضمن تامین نیاز داخلی به خارج نیز صادر می‌شوند.

شهر زاخو در استان دهوک واقع شده است و یک نقطه راهبردی در مرز بین ترکیه، سوریه و عراق به شمار می‌آید که به یک مرکز تجاری بزرگ تبدیل شده است. این شهر مکان‌های تاریخی متعدد از جمله ارگ زاخو، زیارتگاه شیخ عدی بن مسافر را در خود جای داده است.

در اقلیم کوردستان به منظور استقلال اداری و کاهش وابستگی به مراکز استان‌ها، برخی مناطق از جمله زاخو، به حوزه اداری مستقل تبدیل شده‌اند و در مدیریت امور خود، اختیارات حداکثری دارند.

زاخو، در کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان، به حوزه اداری مستقل تبدیل شده‌ است.

0
1
2
3
4
5

ب.ن