اولین جشنواره محصولات داخلی در بریفکا آغاز به کار کرد

اولین جشنواره محصولات داخلی در بریفکا به مدت سه روز ادامه خواهد داشت
اولین جشنواره محصولات داخلی در بریفکا به مدت سه روز ادامه خواهد داشت
با مشارکت ده‌‌ها کشاورز از اقلیم و سایر بخش‌های کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – ده‌ها کشاورز اقلیم و سایر بخش‌های کوردستان، محصولات خود را در اولین جشنواره محصولات داخلی بریفکا، عرضه کردند.

گزارشگر کوردستان٢٤ از دهوک گزارش داد که امروز چهارشنبه ٢٥ اکتبر، اولین جشنواره محصولات داخلی در شهرک بریفکا از توابع دهوک، با مشارکت ٥٠ کشاورز و زنبوردار آغاز به کار کرد.

در این جشنواره که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، محصولات عسل، سیب، انگور، انار، سرکه، ارده، برنج و برخی محصولات داخلی دیگر و محصولات کشاورزان بخش‌های شمال، شرق و غرب کوردستان نیز عرضه می‌شوند.

بیار حاجی، از زنبورداران شرکت کننده در این جشنواره، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت:" محصول عسل ما - روستای اوره‌ای از توابع بریفکا – از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و قیمت آن هم مناسب است".

رمضان محمد، کشاورز از منطقه آکری نیز که با سایر کشاورزان آکری، محصولات برنج، بلغور، کنجد، سماق، ارده، سرکه و انار در جشنواره عرضه کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این قبیل جشنواره‌ها، ادامه پیدا کنند.

از طرفی دیگر علی تتر، استاندار دهوک تاکید کرد که برگزاری جشنواره، در پاسخ به توصیه‌‌ پرزیدنت مسعود بارزانی، انجام شده که در سفر اخیر خود به منطقه بادینان، توصیه کردند اهمیت بیشتری به بخش کشاورزی و گردشگری داده شود.

استاندار دهوک، با بیان اینکه برگزاری این قبیل جشنواره‌ها ادامه خواهند داشت، تاکید کرد که دولت اقلیم کوردستان، بازاریابی برای محصولات داخلی را در ردیف اولویت‌های کار خود قرار داده و تاکنون هزاران تن محصول سیب‌زمینی اقلیم به خارج از میهن، صادر شده‌اند.

کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان، در چارچوب برنامه متنوع‌سازی منابع درآمد، از افزایش تولید داخلی به ویژه در بخش کشاورزی حمایت می‌کند و در این راستا با اجرای برنامه آموزش ملی، برای به روز کردن مهارت‌های کشاورزان، اقدام کرده است.

1
2
3
4
5
7
8
9
10
11
12
13

ب.ن