کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان به ریاست پرزیدنت بارزانی به مسائل و مشکلات روز پرداخت

کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات در پایان نشست خود بیانیه‌ای منتشر کرد

اربیل(کوردستان ۲۴)- کمیته‌ی پارت دموکرات کوردستان روز پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ نشستی به ریاست پرزیدنت مسعود بارزانی برگزار کرد و موضوعات مهم منطقه و اقلیم کوردستان را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت  و کمیته‌ی مرکزی با انتشار بیانیه‌ای به اهم این موضوعات پرداخت.

متن بیانیه‌ی پایانی نشست کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان به این شرح است:

کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان روز پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲، به ریاست پرزیدنت مسعود بارزانی و با حضور معاون رئیس و اعضای کمیته‌ی مرکزی جلسه‌ی عادی خود را تشکیل داد.

جلسه با لحظه‌ی سکوت به احترام به روح  شهیدان و در رأس آنان مرحوم بارزانی و زنده‌یاد آقای ادریس بارزانی آغاز شد و سپس در خصوص مسائل روز منطقه، عراق و کوردستان به‌طور خاص و جهان به‌طور کلی تبادل‌نظر شد و  تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

موضوع اول- وضعیت سیاسی عراق، اقلیم کوردستان و منطقه به‌طور کلی: در این نشست وضعیت کنونی منطقه و تحولات و رویدادها و تأثیر آنان بر اقلیم کوردستان و عراق در ابعاد مختلف مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت. همچنین روابط ما با دولت فدرال و جریان‌های سیاسی شرکت‌کننده در کابینه‌ی دولت ارزیابی شد و تفاهمات اخیر میان دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال که در جهت حل مشکلات گام برداشته می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت.  امیدواریم هرچه سریع‌تر به مشکلات و موانع پایان داده شود و موضوع حقوق و امتیازات مالی اقلیم کوردستان و دیگر مشکلات که حل آن‌ها در راستای فرایند سیاسی و ثبات کشور است به‌طور اساسی حل شوند.

موضوع دوم- روابط داخلی اقلیم کوردستان و احزاب سیاسی: در این نشست، مانند همیشه به نفع آرمان مشروع مردم ما و تقویت ساختار سیاسی و حقوقی اقلیم کوردستان و تفاهم و همکاری تصمیم‌گیری شد. پارت دموکرات کوردستان در جهت تقویت حاکمیت سیاسی و قانونی اقلیم کوردستان و تفاهم و همکاری، به دیدار و گفتگو با نیروها و جریان‌های سیاسی شریک در ائتلاف دولت و دیگر جریان‌های خارج از این ائتلاف و تقویت نقاط اشتراک و تعامل با اختلاف‌نظرهایی که با اصول ملی و مهینی مغایرت ندارند، ادامه خواهد داد.

موضوع سوم- ستاد حزب دموکرات کوردستان در کرکوک: به‌منظور حفظ روحیه وحدت و برقراری ثبات در کرکوک و قدردانی و احترام به مردم مقاوم و مبارز این شهر که در راه اهداف برحق خود مقاومت کرده و پیوسته فداکاری کرده‌اند، در این نشست تصمیم گرفته شد که حزب ما ساختمان شورای رهبری سابق خود در کرکوک را همچون هدیه‌ای برای توسعه و پیشرفت فرآیند تحصیل دانشجویان و پیشرفت این شهر، به دانشگاه کرکوک تحویل دهد. در این جلسه همچنین در برابر بازگرداندن ساختمان دفتر پارت دموکرات از محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر دولت فدرال قدردانی شد.

موضوع چهارم- دولت اقلیم کوردستان: این نشست ضمن بررسی شرایط و مشکلات پیش روی دولت اقلیم کوردستان در جهت اجرای تصمیمات و برنامه‌ها، حمایت خود را از اقدامات دولت و نهادهای اقلیم کوردستان در جهت ارائه‌ی خدمات بیشتر به مردم اقلیم کوردستان در ابعاد مختلف و همچنین از تلاش‌ها در جهت تأمین حقوق کارمندان و ادامه‌ی اجرای طرح‌های مختلف اعلام کرد. 

مبحث پنجم- خانواده شهدا: در این جلسه در خصوص موضوع خانواده‌ی مفتخر شهدا بحث و تبادل‌نظر شد و بر اقدامات انجام‌شده برای ارائه‌ی خدمات به این خانواده‌ها تأکید شد و همچنین اقداماتی را که باید برای ارائه خدمات بیشتر انجام شود مشخص کرد.

موضوع ششم- مسائل داخلی حزب: در این جلسه به بررسی وضعیت ارگان‌ها و تشکل‌های حزبی پرداخته شد و پس از استماع گزارش‌های دفتر سیاسی و دفاتر تشکل‌های استان‌ها، ارزیابی عملکرد داخلی حزب و شناسایی مشکلات و چالش‌ها، تصمیمات لازم اتخاذ گردید. در خصوص انتخابات پیش رو هم رهنمودهای لازم برای عبور از مشکلات و ایجاد هماهنگی بیشتر میان ارگان‌ها در جهت بهبود وظایف اتخاذ شد.

کمیته‌ی مرکزی پارت دموکرات کوردستان

۲۶ اکتبر ٢٠٢٣