پات رایدر: آمریکا برای حفاظت از نیروهای خود در عراق و منطقه هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد

"برای پاسخگویی به حملات آمادگی داریم"
پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی پنتاگون می‌گوید که برای حفاظت از نیروهای آمریکا در عراق و منطقه، هر کاری لازم باشد انجام می‌دهند و برای پاسخگویی به حملات آمادگی دارند.

پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ٢ نوامبر، در یک کنفرانس خبری با اشاره به جنگ غزه گفت که شبه‌نظامیان وابسته به ایران در تلاش هستند برای تحقق منافع خود، جنگ را به مناطق دیگر گسترش دهند.

وی، تاکید کرد که ایران خواستار خروج نیروهای آمریکا از منطقه است، اما آمریکا برای حفاظت از نیروهای خود در عراق و منطقه هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد و برای پاسخگویی به حملات آمادگی دارد.

این در حالی است که با آغاز جنگ غزه، حملات شبه‌نظامیان به منافع آمریکا در عراق تشدید یافته و عین‌الاسد/ پایگاه نیروهای آمریکا در عراق، بارها مورد حملات راکتی قرار گرفته است.

پات رایدر، یادآور شد که نیروهایشان به درخواست رسمی دولت عراق و برای رویارویی با گروه دولت اسلامی/داعش، در این کشور هستند.

بر پایه آمارهای منتشر شده، آمریکا در چارچوب ائتلاف بین‌المللی داعش، در سوریه ٩٠٠ و در عراق ٢٥٠٠ مستشار نظامی مستقر کرده است.

با تشدید جنگ در غزه، مقامات و نهادهای بین‌المللی از احتمال سرایت جنگ به نقاط دیگر منطقه، هشدار داده‌اند.

پس از حملات ٧ اکتبر جنبش حماس فلسطین به اسرائیل، که به گفته مقامات اسرائیلی ١٤٠٠ کشته در آن کشور بر جای گذاشته، ارتش اسرائیل حملات گسترده‌ای به غزه آغاز کرد و مدیریت بهداشت غزه می‌گوید در اثر حملات، حدود ١٠ هزار نفر در نوار غزه کشته‌ شده‌اند.

رسانه‌ها از وقوع فاجعه انسانی در غزه خبر داده‌اند.

ب.ن