آنتونی بلینکن: قصد رویارویی نظامی با ایران را نداریم

"برای حفاظت از نیروهایمان راهکار لازم را در پیش می‌گیریم"
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤) – دیپلمات ارشد آمریکا، می‌گوید که قصد رویارویی نظامی با ایران را ندارند، اما برای حفاظت از نیروهایشان در برابر حملات شبه‌نظامیان وابسته به ایران، راهکار لازم را در پیش خواهند گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز یکشنبه ٥ نوامبر، پس از دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، در یک کنفرانس خبری در بغداد، اعلام کرد که با السودانی یک گفتگوی صریح و فراگیر داشته و تلاش خواهند کرد از گسترش جنگ غزه به دیگر نقاط خاورمیانه، جلوگیری کنند.

بلینکن، حملات و تهدیدات گروه‌های شبه‌نظامی عراق به نیروهای آمریکا در این کشور را غیرقابل قبول اعلام کرد و گفت که کشورش برای حفاظت از نیروهای خود در عراق، هر گونه اقدام لازم را انجام خواهد داد.

وی، تاکید کرد که قصد رویارویی نظامی با ایران را ندارند، اما برای حفاظت از نیروهایشان در برابر حملات شبه‌نظامیان وابسته به ایران، راهکار لازم را در پیش خواهند گرفت.

دیپلمات ارشد آمریکا، خاطرنشان کرد که در دیدار با السودانی به طور واضح حملات را محکوم کرده‌اند و با تمام توان از تکرار آنها جلوگیری می‌کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا، اولویت دیپلماسی کشورش را جلوگیری از گسترش جنگ غزه اعلام کرد و گفت که در سفر خود به خاورمیانه این موضوع را با همه مطرح کرده ‌است.

ب.ن