در پی سفر وزیر خارجه‌ی آمریکا به عراق پایگاه نظامی عین‌الاسد موردحمله‌ی موشکی قرار گرفت

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس گروه‌های عراقی بیش از ٣٠ بار به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه حمله کرده‌اند

اربیل (کوردستان ۲۴)- ساعاتی پس از سفر وزیر خارجه‌ی آمریکا به بغداد، نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد موردحمله موشکی قرار گرفتند.

گروه "مقاومت اسلامی عراق" بامداد دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد دوشنبه چهار موشک به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد در استان الانبار شلیک شد.

بر اساس این بیانیه، هر چهار موشک به اهداف خود اصابت کرد و "مهاجمین به‌سلامت به جایگاه خود بازگشته‌اند".

تاکنون وزارت دفاع آمریکا خبر این حمله را تأیید نکرده است و خبری در مورد تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

این حمله ساعاتی پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه‌ی آمریکا به بغداد و دیدار با محمدشیاع السودانی نخست‌وزیر عراق انجام شد.  پیش‌ازاین گروه " مقاومت اسلامی در عراق" گفته بود در صورت سفر بلینکن به بغداد اوضاع را پیچیده می‌کند و سفارت این کشور در بغداد را می‌بندد.

ایالات‌متحده بیش از ۳۵۰۰ سرباز در عراق و سوریه دارد. از زمان شروع جنگ جدید بین حماس و اسرائیل در ٧ اکتبر ٢٠٢٣، بیش از ۳۰ حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه انجام شده است. رؤسای جمهور و مقامات ارشد ایالات‌متحده بارها گروه‌های مسلح نزدیک به ایران را عامل این حملات معرفی کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت دفاع آمریکا، علاوه بر خسارات مادی، بیست و یک سرباز و شهروند آمریکایی در حملات هفته‌های اخیر به نیروهای این کشور در عراق و سوریه زخمی شده‌اند.

بیش‌تر:

پایگاه نیروهای ائتلاف علیه داعش در غرب کوردستان (کوردستان سوریه) با پرتاب ١٠ موشک موردحمله قرار گرفت