سازمان ضد ترور اقلیم کوردستان حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف ضد داعش در فرودگاه اربیل را تائید کرد

حملات پپهادی به پایگاه نیروهای ائتلاف بە اهداف اصابت نکرده است
فرودگاه بین‌المللی اربیل
فرودگاه بین‌المللی اربیل

اربیل (کوردستان ۲۴)– سازمان ضد ترور دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: بامداد امروز سه‌شنبه ۱۶آبان ۱۴۰۲ پایگاه نیروهای ائتلاف ضد داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل با سه فروند پهپاد انتحاری موردحمله قرار گرفت. 

دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز دو پهپاد بمب‌گذاری‌شده به پایگاه نظامی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل حمله کردند کە هردوی آن‌ها در هوا منفجر شدند.

به گزارش این سازمان، یک پهپاد منفجر نشده صبح امروز در حمله دیگری در همین منطقه سقوط کرد.

از سوی دیگر احمد هوشیار، مدیر فرودگاه بین‌المللی اربیل به کردستان ۲۴ گفت: پس از حمله‌ی صبح امروز، پروازها برای مدتی متوقف شد، اما اکنون پروازهای این فرودگاه به حالت عادی بازگشته است.

از اواسط اکتبر، مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت بیش از ۲۵ حمله‌ی موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه را برعهده‌گرفته است دیگر شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح عراقی بارها تهدید کرده‌اند که اگر اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکنند، منافع آمریکا و اسرائیل را در هر جا هدف قرار خواهند داد.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲، گفت که از ١٧ اکتبر امسال ۳۸ بار علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حمله شده و در پی این حملات دست‌کم ۴۵ سرباز و کارمند این نیروها مجروح شده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی اربیل بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین فرودگاه در اقلیم  کردستان است کە سال ۲۰۰۵ میلادی توسط دولت اقلیم کوردستان در غرب شهر اربیل تأسیس شده است.