در مراسمی ۱۲۰۰ کیف مدرسه بین دانش‌آموزان اردوگاه "هَرشَم" در استان اربیل توزیع شد

این مراسم با شرکت سرکنسول چین در اقلیم کوردلان، موسی احمد، سرپرست بنیاد خیریه‌ی بارزانی و استاندار اربیل برگزار شد

اربیل (کوردستان ۲۴)– هزار و دویست کیف مدرسه طی طرح "پانداهای پاک" بین دانش‌آموزان اردوگاه "هَرشَم" در استان کرکوک توزیع شد. استاندار کرکوک هم بر ادامه‌ی ارائه‌ی خدمات به آوارگان تأکید کرد. 

صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲، مراسم "پانداهای پاک" با حضور امید خوشناو استاندار اربیل، لئو جان سرکنسول چین در اقلیم کردستان و موسی احمد رئیس بنیاد خیریه بارزانی  در اردوگاه هرشم برگزار شد.

در این مراسم ۱۲۰۰ کیف و تعدادی لوازم مدرسه به دانش آموزان ساکن در این اردوگاه اهدا شد. امید خوشناو، استاندار اربیل در یک کنفرانس خبری گفت که هدف از ارائه‌ی این کمک‌ها "ترویج آموزش در اردوگاه‌های اقلیم کردستان است.

خوشناو گفت: "دولت اقلیم کردستان موافق بازگشت اجباری پناه‌جویان به سرزمین آبا و اجدادی نیست. باوجود شرایط سخت ما، تا زمانی که آوارگان در اینجا هستند، به آنان خدمات ارائه خواهیم کرد."

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم آوارگان ساکن در اردوگاه‌های اقلیم کردستان با عزت به زادگاه خود بازگردند و مشکلات و موانعی که باعث آوارگی آنها شده برطرف شوند.

استاندار اربیل گفت: ما از سازمان ملل و همه نمایندگان دیپلماتیک در اقلیم کردستان برای کمک‌هایشان تشکر می‌کنیم. از آنها انتظار داریم که به دلیل تصمیم دولت عراق که حمایت از اردوگاه‌ها کاهش داده است، از سازمان ملل تقاضا می‌کنیم کە با ما همکاری بکنند تا از کاهش سطح خدمات به اردوگاه‌ها پیشگیری کنیم.

وی گفت: "بنیاد خیریه‌ی بارزانی خدمات زیادی در اردوگاه‌ها انجام می‌دهد. بنیاد خیریه‌ی بارزانی اکنون در اقلیم کردستان و در سراسر جهان هویت انسانی را نشان می‌دهد."