سرکنسول آمریکا: حل اختلافات بین اربیل و بغداد در ردیف اولویت‌های واشنگتن است

"توقف صادرات نفت اقلیم کوردستان بر وضعیت مالی اقلیم تاثیرات منفی داشته است"
کمال محمد صالح، وزیر نیرو و منابع طبیعی اقلیم کوردستان و مارک استرو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان
کمال محمد صالح، وزیر نیرو و منابع طبیعی اقلیم کوردستان و مارک استرو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، تاکید کرد که حل اختلافات بین اربیل و بغداد در ردیف اولویت‌های برنامه واشنگتن در عراق است.

وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز سه‌شنبه ٧ نوامبر کمال محمد صالح، وزیر نیرو و منابع طبیعی با مارک استرو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، دیدار کرده است.

بر پایه بیانیه، در این دیدار، سرکنسول آمریکا از پیشبرد سرمایه‌گذاری در بخش‌های برق، انرژی و نفت اقلیم کوردستان، ابراز خوشحالی کرده است.

سرکنسول آمریکا با بیان اینکه توقف صادرات نفت اقلیم کوردستان، بر وضعیت مالی اقلیم تاثیرات منفی داشته است، تاکید کرده:"حل مسائل مالی و تصویب قانون نفت و گاز در ردیف اولویت‌های برنامه واشنگتن در عراق خواهد بود."

سرکنسول آمریکا به اختلافات مالی بین اربیل و بغداد اشاره دارد که با توقف صادرات نفت اقلیم عمیقتر و منجر به قطع حقوق کارمندان اقلیم شده است.

پیش از این با صدور حکم دادگاه پاریس درباره نقض قرارداد صادرات نفت با عراق از سوی ترکیه، صادرات نفت اقلیم کوردستان متوقف شده است.

بیانیه تاکید کرده که در این دیدار، وزیر نیرو و منابع طبیعی نیز از ایالات متحده به خاطر تلاش‌ها برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کوردستان، حل اختلافات مربوط به نفت و گاز و توسعه سرمایه‌گذاری، قدردانی کرده است.

ب.ن