دو نامه رسمی مسرور بارزانی به نخست وزیر عراق

"دیدگاه اقلیم کوردستان درباره چگونگی اصلاح قانون بودجه تشریح شده است"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان، در دونامه رسمی ملاحظاتی با نخست وزیر عراق، مطرح کرده است.

امید صباح، دبیر شورای وزیران اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه ٨ نوامبر در یک کنفرانس خبری در بغداد، اعلام کرد که مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، اخیرا در خصوص استحقاقات مالی اقلیم کوردستان، دو نامه رسمی به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، ارسال کرده است.

وی، افزود:" نخست وزیر در نامه اول، از شورای وزیران عراق خواسته است که ارسال ٧٠٠ میلیارد دینار برای حقوق کارمندان اقلیم به طور ماهانه را که درباره آن به مدت سه ماه توافق شده است، در موعد مقرر انجام دهند."  

امید صباح، ابراز امیدواری کرد که شورای وزیران عراق در نشست آینده خود، در خصوص این موضوع اقدام کند.

درباره نامه دوم نخست وزیر نیز گفت:" ١٥ روز پیش ارسال شده و در آن دیدگاه اقلیم کوردستان درباره چگونگی اصلاح قانون بودجه، تشریح شده است."

سپتامبر گذشته، نخست وزیر اقلیم کوردستان، به همراه یک هیئت بلند پایه، در بغداد با روسای عراق، جریان‌های سیاسی این کشور و فراکسیون‌های کوردستانی در مجلس نمایندگان عراق دیدار کرد و در دیدار‌ها، اختصاص سهم اقلیم کوردستان از بودجه عمومی عراق را که به رغم تصویب آن به اقلیم ارسال نشده است، مورد بحث و بررسی قرار داد.

ایشان پس از دیدارها، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که پیشنهاد کرده‌اند تا زمان اصلاح قانون بودجه در مجلس نمایندگان عراق، حقوق کارمندان اقلیم از سوی بغداد پرداخت شود.

شورای وزیر عراق، در نشست ١٧ سپتامبر خود اعلام کرد که با پیشنهاد آقای بارزانی موافق کرده و در ماه‌های (٩،١٠،١١ میلادی) هر ماه، مبلغ ٧٠٠ میلیارد دینار برای حقوق کارمندان به اقلیم کوردستان، ارسال می‌کنند.

این در حالی است که مبلغ یاده شده، به طور منظم و در زمان معین، ارسال نشده است و گفتگوها برای اصلاح قانون بودجه ادامه دارند.

ب.ن