پلیس آلمان «مرکز اسلامی هامبورگ» و ده‌ها دفتر وابسته به آن را بازرسی کرد

دفتر حافظت از قانون اساسی آلمان این مرکز را بازوی جمهوری اسلامی نامیده است
پلیس آلمان
پلیس آلمان

اربیل (کوردستان ۲۴)– وزارت کشور دولت فدرال آلمان روز پنجشنبه ۲۵ آبان با ورود به «مرکز اسلامی هامبورگ» و ده‌ها دفتر وابسته به این مرکز، جستجو برای یافتن شواهدی مبنی بر ضرورت ممنوعیت احتمالی فعالیت این مرکز را آغاز کرد.

به گزارش اشپیگل، پلیس از اوایل صبح پنجشنبه وارد عمل شده و مأموران ۵۴ ساختمان را در هفت ایالت مورد بازرسی قرار دادند. بر اساس این گزارش، امید مقامات این است که شواهد کافی برای تعطیلی کامل مرکز اسلام‌گرایان وفادار به حکومت جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند.

دفتر حفاظت از قانون اساسی پیش‌تر گفته بود شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این مرکز اسلامی «یک مرکز تبلیغاتی مهم ایران در اروپا « و «بازوی جمهوری اسلامی» است.

امید نوری پور، نماینده‌ی ایرانی‌تبار در پارلمان آلمان و رهبر حزب سبزها، این مرکز اسلامی را «مهم‌ترین مرکز جاسوسی رژیم ایران در آلمان» خواند و آن را مسئول جاسوسی از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی در آلمان دانست.

پس از حمله‌ی حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، بوندستاگ به‌اتفاق آرا از دولت خواست که «برای بستن مرکز اسلامی هامبورگ تلاش کند.»

مرکز اسلامی هامبورگ همواره ادعاهای مطرح شده از سوی سیاستمداران و مقامات را رد کرده و آنها را «ناعادلانه» توصیف کرده است.

اداره‌ی ایالتی «حفاظت از قانون اساسی» آلمان در مردادماه اعلام کرد «مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت» و «مسجد آبی هامبورگ» هم با «جمهوری اسلامی» و هم با «اخوان‌المسلمین» مصر در ارتباط هستند و در تلاش‌اند تا ایدئولوژی رادیکال اسلامی آنها را گسترش دهند.

مقامات دولتی هامبورگ خرداد ۱۴۰۱ حکم اخراج «سلیمان موسوی‌فر»، معاون رئیس «مرکز اسلامی هامبورگ» را به او ابلاغ کردند و سه ماه بعد او را از خاک آلمان اخراج کردند.

مقامات تحقیقاتی آلمان آن زمان با ابراز اطمینان گفتند که سلیمان موسوی‌فر از سازمان‌های شبه‌نظامی شیعه افراطی و نیز سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.