وزیر امور خارجه‌ی عراق: سیاست دولت عراق ایجاد کشور مستقل برای فلسطینیان است

عراق خواستار صلح کامل و باثبات در خاورمیانه است
فواد حسین وزیر خارجه‌ی عراق فدرال
فواد حسین وزیر خارجه‌ی عراق فدرال

اربیل (کوردستان ۲۴)- وزیر خارجه‌ی عراق می‌گوید: ما خواستار صلح کامل و باثبات در خاورمیانه هستیم و خواستار آتش‌بس کامل در غزه شده‌ایم.

فؤاد حسین معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی عراق صبح دوشنبه ٢٩ آبان ۱۴۰۲، طی سخنانی در چهارمین مجمع آشتی و امنیت خاورمیانه در شهر دهوک گفت که خاورمیانه به‌طور مداوم با درگیری مواجه است.

حسین گفت: "عراق خواستار پایان جنگ در غزه و باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شده است تأیید کرد که عراق به‌طور مداوم به غزه کمک ارسال کرده است. "

وزیر خارجه‌ی را با تأکید بر اینکه  سیاست دولت عراق ایجاد کشور مستقل برای فلسطینیان بوده خواستار بازسازی غزه و جمع‌آوری کمک برای مردم است، گفت: " عراق خواستار صلح کامل و باثبات در خاورمیانه است زیرا در طول تاریخ، جنگ و درگیری به نفع هیچ طرفی نبوده است.

مجمع آشتی و امنیت  خاورمیانه  در حالی برگزار می‌شود که خاورمیانه، به‌ویژه پس از شروع جنگ بین اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، در وضعیت بی‌ثباتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کوردستان ۲۴، در پانل‌های این مجمع، علاوه بر بحث آشتی و امنیت در خاورمیانه، روابط اقلیم کوردستان و بغداد و به‌طورکلی امنیت منطقه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.