استقبال مسرور بارزانی از سرکنسول جدید فرانسه

"بر پیشبرد بیشتر روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف تاکید شد"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و یان بریم، سرکنسول فرانسه در اربیل
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و یان بریم، سرکنسول فرانسه در اربیل

اربیل (کوردستان٢٤) – در دیدار نخست وزیر اقلیم کوردستان و سرکنسول جدید فرانسه در اقلیم، بر پیشبرد بیشتر روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه ٢٩ نوامبر از یان بریم، سرکنسول جدید فرانسه در اقلیم کوردستان، استقبال کرد.

نخست وزیر در این دیدار، آغاز به کار سرکنسول جدید را به وی تبریک گفت، برایش آرزوی موفقیت کرد و حمایت دولت اقلیم کوردستان را در راستای پیشبرد بیشتر روابط دو جانبه، از وی اعلام کرد.

سرکنسول فرانسه نیز با اشاره به اینکه اقلیم کوردستان نزد رئیس جمهور و مردم فرانسه جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد، بر خواست کشورش برای توسعه روابط با اقلیم کوردستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

در این دیدار همچنین آخرین پیش‌آمدها و تحولات عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفتند.

0

روابط پاریس و اربیل، در سال ١٩٩١ و با قیام مردم کوردستان علیه رژیم بعث، آغاز شد.

در آن زمان خانم دانیل میتران و همسر وی فرانسوا میتران، رئیس جمهور وقت فرانسه، نقش مهمی در ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع برای در امان ماندن اقلیم کوردستان از حملات رژیم بعث، ایفا کردند.

پس از حوادث ١٦ اکتبر ٢٠١٧ و لشکرکشی ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی به مناطق کوردستانی خارج از حوزه اداری اقلیم کوردستان، دولت فرانسه در عادیسازی روابط بین اربیل و بغداد، پیشگام بود.

ب.ن