مسرور بارزانی: امسال کاپ٢٨ در زمانی مهم برگزار می‌شود

"با بسیاری از رهبران کشورهای مختلف جهان دیدار کرد"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان، تاکید کرد که تهدیدهای تغییرات آب و هوایی حد و مرز نمی‌شناسند و همه باید برای رویارویی با آن تلاش کنند.

مسرور بازارنی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز جمعه ١ دسامبر، در بیست و هشتمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد که در دبی در حال برگزاری است، در کنار دیگر رهبران کشورهای جهان، حضور پیدا کرد.

نخست وزیر اقلیم، همزمان با حضور در این کنفرانس، سومین پیام خود را درباره تغییرات آب و هوایی منتشر کرد.

آقای بارزانی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت:" کاپ٢٨ امسال در زمانی مهم برگزار می‌شود. تهدیدهای تغییرات آب و هوایی حد و مرز نمی‌شناسند و همه باید برای رویارویی با آن تلاش کنیم."

نخست وزیر، در این کنفرانس با بسیاری از رهبران کشورهای مختلف جهان دیدار داشت و پیامدهای تغییرات آب و هوایی در اقلیم کوردستان، عراق و جهان را با آنها بررسی ‌کرد. از جمله نخست وزیر هلند، امیر قطر، نخست وزیر بلژیک، نخست وزیر لبنان، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، رئیس جمهور قزاقستان، فرستاده ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور آب و هوا، رئیس امارات، رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور ترکیه، رئیس جمهور مصر، پادشاه اردن و شماری دیگر از روسا و مقامات بلند پایه کشورها.

برگزارکنندگان کاپ٢٨ اعلام کرده‌اند که انتظار دارند تا روز پایانی کنفرانس/١٢ دسامبر، حدود ١٨٠ تن از رهبران جهان در آن شرکت کنند.

ب.ن