مسرور بارزانی در خصوص استحقاقات مالی اقلیم کوردستان نامه‌ای به نخست وزیر عراق نوشته است

"گفتگوهای بین اربیل و بغداد بر مبنای محتوای آن نامه ادامه خواهند یافت"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – گفتگوهای بین اربیل و بغداد بر مبنای محتوای نامه‌ای ادامه خواهند یافت که نخست وزیر اقلیم کوردستان، در خصوص تخصیص استحقاقات مالی اقلیم، به نخست وزیر عراق نوشته است.

امید صباح، دبیر شورای وزیران دولت اقلیم کوردستان، امروز پنجشنبه ٧ دسامبر در مصاحبه با کوردستان٢٤، اعلام کرد که مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم، در خصوص تخصیص استحقاقات مالی اقلیم، نامه‌ای به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نوشته است و گفتگوهای بین اربیل و بغداد بر مبنای محتوای آن نامه، ادامه خواهند یافت.

وی افزود که هیئت مذاکرات دولت اقلیم در آینده نزدیک برای ادامه مذاکرات، راهی بغداد می‌شود.

و با اشاره به اینکه گفتگوها با دولت کنونی عراق به خوبی پیش می‌روند، یادآور شد که موضوع‌های انرژی، سهم اقلیم کوردستان از بودجه عمومی عراق و مسائل مربوط به مناطق کوردستانی خارج از حوزه اداری اقلیم کوردستان، در گفتگوها بررسی خواهند شد.

نخست وزیر اقلیم کوردستان، در ماه سپتامبر به همراه یک هیئت بلند پایه، در بغداد با روسای عراق، جریان‌های سیاسی این کشور و فراکسیون‌های کوردستانی در مجلس نمایندگان عراق دیدار کرد و در این دیدار‌ها، اختصاص سهم اقلیم کوردستان از بودجه عمومی عراق را که به رغم تصویب آن به اقلیم ارسال نشده است، مورد بحث و بررسی قرار داد.

در نتیجه آن دیدارها، دولت عراق متعهد شد که تا زمان اصلاح قانون بودجه این کشور، حقوق کارمندان اقلیم را پرداخت کند.

از آن زمان دولت عراق به مدت سه ماه حقوق کارمندان اقلیم را پرداخت کرده است و با توجه به اینکه هنوز قانون بودجه در مجلس نمایندگان اصلاح نشده، دولت اقلیم خواستار تداوم پرداخت حقوق کارمندان از سوی بغداد است.

ب.ن