کارخانه فرآورده‌های لبنی گرمیان روزانه ١٠ تن شیر تولید می‌کند

"تولیدات آن ضمن تامین نیاز داخلی به جنوب عراق نیز صادر می‌شوند"
کارخانه فرآورده‌های لبنی گرمیان
کارخانه فرآورده‌های لبنی گرمیان

اربیل (کوردستان٢٤) – تولیدات یک کارخانه فرآورده‌های لبنی در منطقه گرمیان اقلیم کوردستان، ضمن تامین نیاز داخلی، به جنوب عراق نیز صادر می‌شوند.

علی اکبر، مدیر کارخانه فرآورده‌های لبنی گرمیان، در مصاحبه با وبگاه اداره رسانه و اطلاع‌رسانی دولت اقلیم کوردستان، اعلام کرد که کارخانه متبوع به طور روزانه، حدود ١٠ تن شیر تولید می‌کند.

وی افزود در دامداری این کارخانه، ٥٠٠ گاو که ٣٥٠ راس آن شیری هستند، نگهداری می‌شوند و از شیر تولید شده ماست، دوغ، پنیر و سرشیر تولید می‌شود.

مدیر کارخانه، تاکید کرد که تولیدات لبنی آنها ضمن تامین نیاز منطقه گرمیان، به سایر مناطق اقلیم و جنوب عراق نیز صادر می‌شوند.

و با بیان اینکه قصد دارند طرح خود را توسعه دهند، از تلاش برای خرید هزار راس دیگر گاو خبر داد و گفت:"توسعه کارخانه، ایجاد فرصت‌‌های شغلی بیشتر را در پی خواهد داشت."

از طرفی دیگر دشتی حسن، مدیر اجرایی طرح، اظهار داشت که کارخانه فرآورده‌های لبنی گرمیان با هزینه ١٠ میلیون دلار راه‌اندازی شده و برای تولید شیر از کشورهای آلمان و کانادا، دو نوع گاو وارد کرده‌اند.

کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان، در چارچوب تنوع بخشی به منابع درآمد، توسعه کشاورزی و دامداری را یکی از اولویت‌های کار خود قرار داده و در راستای آن از کشاورزان و دامداران حمایت چشمگیر کرده است.

ب.ن