استقبال السودانی از وزیر امور داخلی و وزیر دارایی اقلیم کوردستان

"بر افزایش هماهنگی بین دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال تاکید شد"
دیدار نخست وزیر عراق با هیئت دولت اقلیم کوردستان
دیدار نخست وزیر عراق با هیئت دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – در نشست هیئت اقلیم کوردستان با نخست وزیر عراق، بر افزایش هماهنگی بین دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال برای حل و فصل مسائل معوق‌مانده تاکید شد.

دفتر مطبوعاتی نخست وزیر عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع‌السودانی، نخست وزیر، امروز دوشنبه ١١ دسامبر از ریبر احمد، وزیر امور داخلی و آوات شیخ جناب، وزیر دارایی و اقتصاد اقلیم کوردستان، استقبال کرده است.

بر پایه بیانیه، در این نشست درباره اوضاع عمومی اقلیم کوردستان و عراق و برخی مسائل امنیتی و مالی و همچنین زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان در فوریه سال آینده، گفتگو شده است.

و نیز بر افزایش هماهنگی بین دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال برای حل و فصل مسائل معوق‌مانده مربوط به گذرگاه‌های مرزی و یکسان سازی سیاست گمرکی، تاکید شده است.

هیئت دولت اقلیم کوردستان، عصر یکشنبه ١٠ دسامبر وارد بغداد شد.

وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کوردستان، هدف از این سفر را بررسی سیاست گمرکی عراق و اقلیم کوردستان و اصلاح قانون گذرگاه‌های مرزی اعلام کرده است.

گزارشگر کوردستان٢٤ از بغداد گزارش داد که این سفر هیئت اقلیم کوردستان، با سفرهای قبلی متفاوت بوده و بر اجرای لایحه بودجه ٢٠٢٣ عراق تمرکز داشته‌اند.

سال‌‌هاست که بین اقلیم کوردستان و بغداد در زمینه سیاست گمرکی، به ویژه تنظیم عوارض گمرکی مشکلاتی وجود دارد و دو سیاست گمرکی متفاوت پیاده می‌شود.

هیئت مذاکرات اقلیم کوردستان و مدیریت گذرگاه‌‌های مرزی عراق در نشست‌های قبلی خود به تفاهم‌هایی دست یافته‌اند، اما توافق نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

ب.ن