دولت عراق حملات هوایی آمریکا به گروه‌های شبه‌نظامی را محکوم کرد

سنتکام از کشته و مجروح شدن تعدادی از اعضای گروه‌های شبه‌نظامی عراق براثر حملات هوایی خبر داد

اربیل (کوردستان ۲۴)– دولت عراق حملات آمریکا به پایگاه‌های گروه‌های مسلح در عراق را محکوم کرده و گفت که با حملات به نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی به‌شدت برخورد خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: "ما حملات برخی گروه‌ها به مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی یا مکان‌هایی که مستشاران نظامی کشورهای دوست در آن مستقر هستند را به‌شدت محکوم می‌کنیم". این حملات همچنین قبلاً به‌عنوان اقدامات خصمانه‌ای که حاکمیت کشور عراق را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تشخیص داده شده‌اند و تحت هیچ شرایطی و تحت هر نام و توجیهی غیرقابل‌قبول است.

دولت عراق همچنین حملات تلافی‌جویانه‌ی آمریکا به مواضع گروهای عراق در صبح روز سه‌شنبه را که منجر به کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر شد، محکوم کرد و گفت: این اقدامی آشکار است و در درازمدت به منافع مشترک برقراری امنیت و ثبات کمک نمی‌کند و نتیجه‌ی آن برخلاف تمایل آمریکا برای تقویت روابط با عراق خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که این اقدام به روابط دوجانبه‌ی بین دو کشور آسیب می‌رساند و مسیر رسیدن به تفاهم را پیچیده می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی در برقراری امنیت و ثبات در سراسر عراق موفق شده و بر جنگجویان داعش پیروز شدند که دیگر تهدیدی برای امنیت ملی عراق نیستند. بنابراین حفاظت از ثمره‌ی این پیروزی در اوولیت راهبردی امنیت ما قرار دارد و اجازه نخواهیم داد به آنچه از طریق هزاران فداکاری به دست آمده است، آسیب برساند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می‌گوید در پاسخ به حملات به پایگاه هاهیایش در عراق و سوریه، چندین پایگاه حزب‌الله در عراق را هدف قرار داده است.

به گفته‌ی سنتکام: "بر اساس ارزیابی‌های اولیه، مواضع حزب‌الله منهدم شد و چندین جنگجو کشته شدند، اما تلفات غیرنظامی گزارش نشده است."