رومانوفسکی: باید حملات "گروه‌های تروریستی" متوقف شوند

"برای رئیس جمهور هیچ اولویتی بالاتر از حفاظت از پرسنل آمریکایی نیست که در مناطق خطرناک خدمت می‌کنند"
آلینا رومانوفسکی، سفیر ایالات متحده در عراق
آلینا رومانوفسکی، سفیر ایالات متحده در عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- سفیر ایالات متحده در عراق، می‌گوید که برای رئیس جمهور کشورش هیچ اولویتی بالاتر از حفاظت از پرسنل آمریکایی در مناطق خطرناک نیست و باید حملات "گروه‌های تروریستی" متوقف شوند.

آلینا رومانوفسکی، سفیر ایالات متحده در عراق، امروز سه‌شنبه ٢٦ دسامبر، درباره حملات گروه‌های شبه‌نظامی به نیروهای آمریکا در عراق، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، پیامی منتشر کرد.

در پیام رومانوفسکی آمده است:" برای رئیس جمهور هیچ اولویتی بالاتر از حفاظت از پرسنل آمریکایی نیست که در مناطق خطرناک خدمت می‌کنند."

وی تاکید کرده است که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نیروهای ایالات متحده در عراق "مهمان" دولت این کشور هستند.

سفیر آمریکا در عراق، با بیان اینکه حمله به نیروهای آمریکا، حمله علیه عراق محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد که باید حملات "گروه‌های تروریستی" متوقف شوند.

پس از حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل، ستاد فرماندهی ایالات متحده آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که عصر روز دوشنبه ٢٥ دسامبر در پاسخ به حملاتی که در عراق و سوریه علیه نیروهایشان انجام می‌شوند، پایگاه‌های گروه حزب‌الله در عراق را هدف گرفته‌ و شماری از نیروهایشان را کشته‌اند.

در بیانیه تاکید شده است که آمریکا به اینگونه حملات ادامه می‌دهد و از نیروهایش محافظت می‌کند.

از طرفی دیگر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد که به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آن کشور، در پاسخ به حمله علیه نیروهایشان در اربیل، سه پایگاه حزب‌الله عراق را هدف گرفته‌اند.

با آغاز جنگ غزه، گروه شبه‌نظامی، موسوم به (جبهه مقاومت عراق) اعلام کرد که در واکنش به حمایت آمریکا از اسرائیل در آن جنگ، منافع ایالات متحده در منطقه را هدف می‌گیرد.

پیش از این نیز آمریکا در واکنش به این قبیل حملات، پایگاه‌های شبه‌نظامیان در عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده است.

با افزایش تنش‌‌‌ها بین گروه شبه‌نظامی حماس و ارتش اسرائیل، نگرانی‌ از گسترش جنگ در منطقه افزایش پیدا کرده است.

ب.ن