چهار نفر در ارومیه به اتهام همکاری اطلاعاتی با اسرائیل اعدام شدند

در این پرونده پنج نفر دیگر هم به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند

اربیل (کوردستان ۲۴)- قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی اعلام کرد چهار نفر را در ارومیه، بامداد روز جمعه هشتم دی، به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی» با اسرائیل اعدام کرده است.

خبرگزاری میزان، ارگان خبری قوه‌ی قضائیه‌ی ایران، هویت این چهار نفر را «وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی» اعلام کرده است.

ساعاتی پیش از آن، سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» اعلام کرده بود حکم اعدام وفا هناره، آرام عمری بردیانی و رحمان پرهازو ساعت ۲۳ شامگاه پنجشنبه هفتم دی، در زندان مرکزی ارومیه اجرا شده است.

به نوشته‌ی "هەنگاو" به نقل از یک منبع مطلع، نهادهای حکومتی به خانواده‌های این زندانیان اعلام کرده‌اند اجساد این زندانیان را به آن‌ها تحویل نخواهند داد.

شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه در اواخر بهمن سال گذشته، پنج تن به نام‌های وفا هناره، آرام عمری بردیانی، رحمان پرهازو، منصور رسولی و نسیم نمازی را به اتهام «مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع اسرائیل» به اعدام محکوم کرد.

در این پرونده، علاوه بر پنج متهم محکوم به اعدام، پنج تن دیگر از اهالی ارومیه نیز به اتهامات مشابه هریک به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

اسامی این متهمان، کامران هناره، فخرالدین دودکانلوی میلان، اشکان عثمان نژاد گندوک، حسن عمرپور، و امیر مشتاق گنگچین ذکر شده است.