استاندار اربیل: گروه‌های مسلح اکنون به‌جای حمله به نیروهای ائتلاف بە پیشمرگان حمله می‌کنند

حکومت عراق باید موضعی جدی در قبال گروه‌های غیرقانونی اتخاذ کند

اربیل(کوردستان۲۴)- استاندار اربیل می‌گوید، ما همیشه گفته‌ایم که دولت عراق اقلیم کوردستان را از حقوق و امتیازات مالی خود محروم می‌کند و قانون اساسی را زیر پا می‌گذارد. وی گفت: قبلاً نیروهای ائتلاف هدف شبه‌نظامیان بودند، اکنون پیشمرگه‌ها هدف آنها هستند.

امید خوشناو فرماندار اربیل روز یکشنبه ١٠ دی‌ماه ۱۴۰۲(۳۱ دسامبر ۲۰۲۳)، در یک کنفرانس خبری گفت که بودجه و حقوق مردم کوردستان از سوی بغداد ارسال نمی‌شود، اما شبه‌نظامیان در حال تسلیح هستند.

استاندار اربیل گفت کە" شکاف امنیتی بین دولت عراق و دولت اقلیم کوردستان با اجرای توافقنامه امنیتی و توافقنامه‌ی "شنگال" (سنجار) برطرف خواهد شد.

وی از دولت عراق خواست تا موضعی جدی در قبال گروه‌های غیرقانونی اتخاذ کند.

امید خوشناو: دولت اقلیم کوردستان به حملات گروه‌های غیرقانونی پاسخ خواهد داد و ما از متحدان خود می‌خواهیم از حریم هوایی اقلیم کوردستان محافظت کنند.

وی افزود که قبلاً نیروهای ائتلاف هدف شبه‌نظامیان بودند، اکنون پیشمرگه ها هدف آنها هستند.

شایان ذکر است که شبه‌نظامیان عراقی ساعت ۱۱:۴۵ شنبه‌شب ٩دی‌ماه ۱۴۰۲، با دو پهپاد انتحاری به پایگاه نیروهای پیشمرگه کوردستان در حومه‌ی  پیرمام اربیل حمله کردند.

ریاست اقلیم کوردستان و نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در بیانه‌های جداگانه این حمله را محکوم کرده و از نخست‌وزیر اقلیم کوردستان خواستند در جهت توقف این حملات اقدامات لازم را انجام دهد.