محمد شُکری: در کابینه نهم صدها مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده‌اند

"بیشتر آنها در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده‌اند"
محمد شُکری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان
محمد شُکری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان، از صدور صدها مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در کابینه نهم دولت خبر داد و تاکید کرد که بیشتر آنها در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری، بوده‌اند.

محمد شُکری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه ٧ ژانویه، به دفتر رسانه و اطلاع‌رسانی دولت، اعلام کرد که کابینه نهم دولت از زمان آغاز به کار خود تعداد ٤٠٤ مجوز سرمایه‌گذاری با هزینه بیش از ١٧ میلیارد دلار، صادر کرده است.

وی افزود که مجموع مجوزهای صادر شده هر سال، در کابینه نهم بیش از ١٠٠ مجوز برای تمامی استان‌ها و حوزه‌‌های مستقل اداری بوده است.

همچنین توضیح داد که ١٠٣ طرح مربوط به صنعت و احداث کارخانه‌های بزرگ به ویژه در زمینه تولید میلگرد و سیمان بوده‌اند. ١٧ طرح کشاورزی و ٥٥ طرح گردشگری نیز مجوز گرفته‌اند.

شُکری، تاکید کرد که علاوه بر این طرح‌ها، طرح‌های دیگری نیز در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، مسکن و تجارت اجرا شده‌اند، اما توجه و اهمیت عمده به طرح‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری بوده است.

رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان، خاطرنشان کرد که کابینه نهم در راستای تقویت سرمایه‌گذاری و نوسازی این بخش، ٣٩ مجوز سرمایه‌گذاری را به دلیل سهل‌انگاری سرمایه‌گذاران و کوتاهی کردن در اجرای طرح‌ها لغو و به سرمایه‌گذاران فعال واگذار کرده است.

همچنین از راه‌اندازی چند طرح سرمایه‌گذاری دیگر با حمایت هیئت وزیران و رفع مشکلات برخی طرح‌‌ها خبر داد.

 ب.ن