رئیس اقلیم کوردستان برای شرکت در مراسم یادبود قربانیان حمله‌ی تروریستی کرمان در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران حضور یافت

نچیروان بارزانی بر همسایگی مسالمت‌آمیز با همسایگان تأکید کرد
نچیروان بارزانی، رئی اقلیم کوردستان
نچیروان بارزانی، رئی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان ۲۴)– رئیس اقلیم کوردستان درباره‌ی روابط اقلیم کوردستان و ایران می‌گوید: روابط ما خوب است و ما در اقلیم کوردستان می‌خواهیم روابط بسیار خوبی با ایران داشته باشیم.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان روز دوشنبه ١٨ دی‌ماه ۱۴۰۲،  با حضور در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، با قربانیان انفجار در شهر کرمان ایران ابراز همدردی کرد.

نچیروان بارزانی در جمع خبرنگاران گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا به جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و مخصوصاً به مردم کرمان به خاطر حادثه‌ی تروریستی کرمان که منجر به شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه شد، تسلیت بگوییم. ”

رئیس اقلیم کوردستان گفت: ما تأکید کرده‌ایم که باید برای ریشه‌کنی تروریست‌های داعش در منطقه به همگامی و همکاری با یکدیگر ادامه دهیم و کمک‌هایی را که جمهوری اسلامی ایران به عراق و اقلیم کوردستان در زمان ورود داعش انجام داده است، یادآور شدیم و در این مورد از آنان تشکر کردیم. ”

بارزانی در پاسخ به خبرنگار کوردستان ۲۴، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همسایگان مهم ما  است و همیشه می‌خواهیم روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، روابط ما با ایران خوب است و امیدواریم این روابط بهبود یابد.

رئیس اقلیم کوردستان گفت: درجایی که نیاز به کمک داشتیم، جمهوری اسلامی ایران به ما کمک کرده است. ما هم در اقلیم کوردستان تأکید کرده‌ایم که تهدیدی برای همسایگان خود به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران نخواهیم بود.