کاردینال ساکو: اگر دولت اقلیم کوردستان به یاری مسیحیان نمی‌شتافت اکنون وضعیت آنها از وضعیت آوارگان غزه بدتر بود

"جنبش بابلیون عامل انشعاب در کلیسا است"
کاردینال لوییس رافائل ساکو، پاتریارک کلیسای کلدانی در عراق و جهان
کاردینال لوییس رافائل ساکو، پاتریارک کلیسای کلدانی در عراق و جهان

اربیل (کوردستان٢٤)- پاتریارک کلیسای کلدانی در عراق و جهان، می‌گوید که اگر دولت اقلیم کوردستان به یاری مسیحیان عراق نمی‌شتافت، اکنون وضعیت آنها از وضعیت آوارگان غزه بدتر بود.

کاردینال لوییس رافائل ساکو، پاتریارک کلیسای کلدانی در عراق و جهان، امروز سه‌شنبه ٩ ژانویه با انتشار مقاله‌ای در وبگاه رسمی این کلیسا، وضعیت فعلی مسیحیان در عراق را بسیار اسفبار توصیف می‌کند.

وی تاکید کرده است که عدم ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در عراق، باعث تضعیف ارزش‌های ملی و اخلاقی شده و افزایش آمار بیکاری، فساد و بیسوادی را به دنبال داشته است.

همچنین خاطرنشان کرده که جامعه مسیحی در عراق تحت ستم قرار گرفته و به طور کلی به حاشیه رانده شده است.

و نیز یادآور شده که اگر دولت اقلیم کوردستان به یاری مسیحیان عراق به ویژه مسیحیان موصل و دشت نینوا نمی‌شتافت، "اکنون وضعیت مسیحیان از وضعیت آوارگان غزه بدتر بود."

لوییس ساکو، در ادامه می‌گوید که دست درازی به حریم مسیحیان عراق ادامه دارد و زندگی و مقدسات و حتی دین آنها توسط داعش و غیر داعش مورد تعرض قرار می‌گیرد.

او دولت عراق را در برابر مسیحیان بی‌و‌جدان و ناعادل توصیف کرده "که به هیچ کدام از تعهدات خود در برابر آنها عمل نکرده است."

همچنین این وضعیت را علت مهاجرت وسیع مسیحیان به مناطق اقلیم کوردستان دانسته و تاکید کرده است که "اخیرا ١٠٠ خانواده مسیحی قره‌قوش ناچار به ترک محل زندگی خود شده‌اند."

و با اشاره به اینکه بیشتر احزاب مسیحی دنباله‌رو پول و قدرت شده‌اند، می‌گوید آنها تنها از منافع خود حفاظت می‌کنند و از جنبش "بابلیون" به عنوان نمونه برجسته آن حزب‌ها یاد می‌کند.

پاتریارک کلیسای کلدانی در عراق و جهان، جنبش "بابلیون" را عامل انشعاب در کلیسا معرفی کرده است.

ب.ن