سرکنسول آمریکا: نیروی پیشمرگ در آینده نقش موثری در رویارویی با تروریسم خواهد داشت

"یک نیروی متحد و منسجم و مدرن تشکیل می‌شود"
شورش اسماعیل، وزیر امور پیشمرگ اقلیم کوردستان و مارک استرو، سرکنسول ایالات متحده آمریکا در اربیل – عکس: وزارت امور پیشمرگ
شورش اسماعیل، وزیر امور پیشمرگ اقلیم کوردستان و مارک استرو، سرکنسول ایالات متحده آمریکا در اربیل – عکس: وزارت امور پیشمرگ

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، تاکید کرد که نیروی پیشمرگ در آینده، نقش موثری در رویارویی با تروریسم و از بین بردن افراطگرایی خواهد داشت.

وزارت امور پیشمرگ اقلیم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورش اسماعیل، وزیر امور پیشمرگ، روز پنجشنبه ١١ ژانویه از مارک استرو، سرکنسول ایالات متحده آمریکا در اقلیم استقبال کرده است.

بر پایه بیانیه در این دیدار، اوضاع سیاسی و نظامی منطقه، شرایط مستشاران نظامی آمریکا در عراق، تداوم روابط راهبردی بین آمریکا و اقلیم کوردستان و حفظ ثبات و امنیت منطقه بررسی شده‌اند.

همچنین وزیر امور پیشمرگ با اشاره به نقش موثر دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی و سیاسی آمریکا در اقلیم کوردستان و عراق، تاکید کرده است که مردم و دولت آمریکا دوست واقعی مردم و دولت اقلیم هستند و در تمامی مراحل مختلف، حامی بوده‌اند.

شورش اسماعیل، خاطرنشان کرده است که روند اصلاحات در وزارت متبوع ادامه دارد و با برداشتن موانع پیش رو در مسیر تشکیل یک نیروی متحد و منسجم و مدرن، تلاش می‌کنند.

در بیانیه آمده است که سرکنسول آمریکا نیز در این دیدار تاکید کرده که نیروی پیشمرگ یک نیروی فداکار ملی است و در گذشته و حال و آینده، نقش موثری در رویارویی با تروریسم و از بین بردن افراطگرایی داشته و خواهد داشت.

سرکنسول آمریکا، سازماندهی مجدد نیروهای پیشمرگ در چارچوب برنامه قانونی اصلاحات را کاری دشوار توصیف کرده که به همکاری و حمایت همه نیاز دارد و تاکید کرده است که همچنان از آن حمایت می‌کنند و برای به انجام رساندنش، با وزارت امور پیشمرگ هماهنگ خواهند بود.

ب.ن