مسرور بارزانی حمله‌ی سپاه پاسداران به مردم بی‌گناه اربیل را محکوم کرد

در اثر حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران به پایتخت اقلیم کوردستان جمعی از شهروندان بی‌گناه اقلیم کورستان شهید و مجروح شدند

اربیل(کوردستان ۲۴)- نخست‌وزیر اقلیم کوردستان با صدور پیامی در خصوص حمله‌ی موشکی به اربیل اعلام کرد که برای پایان دادن به این حملات وحشیانه علیه مردم بی‌گناه کوردستان با جامعه‌ی جهانی در تماس دائمی خواهیم بود.

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز سه شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، با صدور پیامی نوشت: بار دیگر اربیل سرافراز هدف حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت و متأسفانه این حملات بدون توجیه شهید و مجروح برجای گذاشته است.

مسرور بارزانی از دولت فدرال خواسته است که در برابر این نقض حاکمیت عراق به‌ویژه اقلیم کوردستان موضع سختی اتخاذ کند و از جامعه‌ی جهانی خواسته است که علیه ظلم و ستم بر مردم کوردستان اعلام  موضع نمایند.

متن پیام نخست‌وزیر اقلیم کوردستان به این شرح است:

"اربیل سرافراز بار دیگر هدف حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت. متأسفانه درنتیجه‌ی این حمله‌ی ناروا جمعی از مردم بی‌گناه شهید و مجروح شده‌اند.

از خداوند متعال برای شهدا بهشت و به مجروحان شفای هر چه زودتر مسئلت دارم. من این جنایت علیه مردم کوردستان را به‌شدت محکوم می‌کنم.

من از دولت فدرال می‌خواهم که در برابر این نقض حاکمیت عراق، به‌ویژه اقلیم کوردستان، موضع سختی اتخاذ کند.

همچنین از جامعه‌ی جهانی می‌خواهم که علیه ظلم و ستم بر مردم کورد موضع‌گیری نمایند. در روزهای آینده برای پایان دادن به این حملات وحشیانه به مردم بی‌گناه کوردستان، در تماس دائمی با جامعه‌ی جهانی خواهیم بود.

مسرور بارزانی

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان"