ریاست اقلیم کوردستان حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران به مردم غیرنظامی و بی‌گناه اربیل را محکوم کرد

دستکم ١١ نفر براثر حملات موشکی سپاه پاسداران به حومه‌ی اربیل شهید و مجروح شدند

اربیل (کوردستان ۲۴) – ریاست اقلیم کوردستان حمله‌ی سپاه پاسداران ایران به اربیل را محکوم کرده و اعلام کرد که بهانه‌های سپاه پاسداران ایران برای این حمله کاملاً بی‌اساس و نادرست است.

ریاست اقلیم کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما حمله‌ی خصمانه‌ی شب گذشته‌ی سپاه پاسداران ایران به اربیل را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، به‌شدت محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم. با خانواده‌ی شهدا ابراز همدردی می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم."

ادامه‌ی هدف قرار دادن اقلیم کوردستان و شهادت غیرنظامیان جنایتی غیرقابل‌توجیه علیه قوانین بین‌المللی، همسایگی و ارزش‌های انسانی و همچنین نقض آشکار حاکمیت، صلح و امنیت اقلیم کوردستان هرگز منبع تهدید برای هیچ طرفی نبوده و نخواهد بود.

بیانیه‌ی ریاست اقلیم کوردستان می‌افزاید:"بهانه‌ی سپاه پاسداران برای این حمله کاملاً بی‌اساس و دور از واقعیت است. بنابراین از دولت فدرال عراق می‌خواهیم که فوراً تحقیقاتی را برای افشای حقایق و همچنین ادای وظیفه‌ی خود آغاز کند و از تکرار چنین حمله‌ای به اقلیم کوردستان جلوگیری کند".

در ساعت ۲۳: ۳۰ روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲، چندین موشک و گلوله توپ به منطقه‌ی اربیل شلیک شد. سپاه پاسداران ایران بلافاصله مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

بر طبق آخرین آمار، براثر حمله‌ی موشکی بالستیک شب گذشته به مناطی در حومه‌ی شهر اربیل، پنج غیرنظامی جان‌باخته و شش غیرنظامی دیگر زخمی شدند.