آنتونی بلینکن: ایالات متحده به صراحت تجاوز ایران را محکوم می‌کند

"دولت اقلیم کوردستان یک شریک نزدیک ما است"
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در داووس ٢٠٢٤
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در داووس ٢٠٢٤

اربیل (کوردستان٢٤)- وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، بار دیگر اعلام کرد که دولت اقلیم کوردستان را شریک نزدیک خود می‌دانند و به صراحت حملات موشکی ایران به اربیل را محکوم می‌کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، امروز چهارشنبه ١٧ ژانویه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، درباره دیدارش با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و حملات موشکی ایران به اربیل، پیامی منتشر کرد.

بلینکن نوشته است:" پس از حمله دیروز ایران به اقلیم کوردستان عراق، امروز در داووس با نخست وزیر مسرور بارزانی گفتگو کردم. دولت اقلیم کوردستان یک شریک نزدیک ما است و ایالات متحده به صراحت تجاوز ایران را محکوم می‌کند."

بلینکن در دیدار خود با نخست وزیر اقلیم، تاکید کرده بود که دولت آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهور آن کشور، به طور جدی حملات را مورد توجه قرار داده‌اند و برای حفظ امنیت و ثبات اقلیم کوردستان، اقدام لازم را انجام خواهند داد.

حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه ١٥ ژانویه، سپاه پاسداران ایران به بهانه واهی وجود مرکز موساد اسرائیل، خانه یک تاجر اقلیم کوردستان را در اربیل آماج حمله موشکی کرد و در نتیجه آن پنج شهروند غیرنظامی شهید و شش شهروند غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، پس از بازدید از منطقه مورد هدف، ادعای سپاه پاسداران را تکذیب و اعلام کرد که به خانه یک شهروند غیرنظامی حمله موشکی شده است نه مرکز موساد.

حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، در سطح بین‌المللی به طور گسترده‌ای محکوم شدند و انزجار عمومی در پی داشت.

ب.ن