بیانیه شورای امنیت اقلیم کوردستان

"چنین تلاش‌هایی نمی‌توانند افکار عمومی خشمگین اقلیم کوردستان و عراق را تغییر دهند"
نشان شورای امنیت اقلیم کوردستان
نشان شورای امنیت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- شورای امنیت اقلیم کوردستان در واکنش به گزارش‌ها و اخباری که برخی نهادهای ایران در خصوص حملات موشکی به مناطق غیرنظامی اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان، منتشر کرده‌اند، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه:

پس از حمله موشکی بزدلانه به اربیل و واکنش شدید دولت فدرال با محکوم کردن آن و تشکیل کمیته تحقیق، برخی از نهادهای وابسته به ایران، با انتشار اخبار و تصاویر ساختگی و بی‌ربط، اقدام به تحریف کرده تا عمل وحشیانه خود را توجیه کنند.

نهادهای اقلیم با کمیته تحقیق که توسط دولت فدرال تشکیل شده است، همکاری کامل را خواهند داشت و بسیار واضح است که این حمله مردم غیرنظامی اقلیم کوردستان را هدف گرفته است و چنین تلاش‌هایی نمی‌توانند افکار عمومی خشمگین اقلیم کوردستان و عراق را در برابر آن جنایت و تخلفات، تغییر دهند.

اقلیم کوردستان به قوانین عراق و اقلیم پایبند است و استقرار بخشی از نیروهای ائتلاف در اقلیم کوردستان، با اطلاع و موافقت دولت فدرالی، صورت گرفته است.

لازم است که چه در داخل عراق و چه در سطح بین‌المللی، اقدام جدی انجام شود تا حاکمیت عراق و اقلیم حفظ شود و شهروندان ما از خطر درگیری‌‌های منطقه‌ای در امان باشند.

یک منبع از شورای امنیت اقلیم کوردستان

١٧ ژانویه ٢٠٢٤

 

ب.ن