مسرور بارزانی و السودانی درخواست وزیر خارجه ایران را برای دیدار رد کردند

"در واکنش به حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان و نخست وزیر عراق، درخواست وزیر خارجه ایران را برای دیدار، رد کردند.

گزارشگر کوردستان٢٤ از داووس گزارش داد که مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، امروز چهارشنبه ١٧ ژانویه، در واکنش به حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان، نشست خود را با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه داووس٢٠٢٤ لغو کرده‌اند.

بر پایه گزارش، وزیر خارجه ایران درخواست کرده است که با نخست وزیر اقلیم و نخست وزیر عراق دیدار کند، اما درخواست از سوی دو نخست وزیر، پاسخ رد گرفته است.

حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه ١٥ ژانویه، سپاه پاسداران ایران به بهانه واهی وجود مرکز موساد اسرائیل، خانه یک تاجر اقلیم کوردستان را در اربیل آماج حمله موشکی کرد و در نتیجه آن چهار شهروند غیرنظامی شهید و شش شهروند غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، حملات را "توجیه ناپذیر و نامردانه" توصیف و تاکید کرد:"بی‌دلیل انجام شده‌اند و تحت هیچ شرایطی نباید بدون پاسخ بمانند."

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، پس از بازدید از منطقه مورد هدف، ادعای سپاه پاسداران را تکذیب و اعلام کرد که به خانه یک شهروند غیرنظامی حمله موشکی شده است نه مرکز موساد.

حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، در سطح بین‌المللی به طور گسترده‌ای محکوم شدند و انزجار عمومی در پی داشت.

ب.ن