گردهمایی بزرگ مردم دهوک در اعتراض به حملات موشکی ایران + عکس

گردهمایی بزرگ دهوک با مشارکت مقامات دولتی، علمای دینی، نهادهای مدنی و گروه‌های مختلف اجتماعی برگزار شد
گردهمایی بزرگ دهوک با مشارکت مقامات دولتی، علمای دینی، نهادهای مدنی و گروه‌های مختلف اجتماعی برگزار شد
"جامعه بین‌الملل و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش مانع تداوم حملات به اقلیم کوردستان شوند"

اربیل (کوردستان٢٤)- در گردهمایی بزرگ استان دهوک، مردم ضمن محکوم کردن شدید حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی پایتخت اقلیم کوردستان، از جامعه بین‌الملل و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواستند که مانع تداوم حملات به اقلیم کوردستان شوند.

ساعت ١٠:٣٠ صبح امروز پنجشنبه ١٨ ژانویه، هزاران شهروند در مرکز استان دهوک اقلیم کوردستان، گردهمایی بزرگی در اعتراض به حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، پایتخت اقلیم برگزار کردند.

در این گردهمایی بزرگ که با مشارکت مقامات دولتی، علمای دینی، نهادهای مدنی و گروه‌های مختلف اجتماعی برگزار شد. تاکید شد که اقلیم کوردستان سرزمین همزیستی مسالمت آمیز همه جوامع مختلف است و هرگز برای هیچ کشوری تهدید نبودە است.

مردم دهوک همچنین از جامعه بین‌الملل و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواستند که مانع تداوم حملات به اقلیم کوردستان شوند "تا بیش از این مردم غیرنظامی قربانی نشوند."

حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه ١٥ ژانویه، سپاه پاسداران ایران به بهانه واهی وجود مرکز موساد اسرائیل، خانه یک تاجر اقلیم کوردستان را در اربیل آماج حمله موشکی کرد و در نتیجه آن پنج شهروند غیرنظامی شهید و شش شهروند غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، حملات را "توجیه ناپذیر و نامردانه" توصیف و تاکید کرد:"بی‌دلیل انجام شده‌اند و تحت هیچ شرایطی نباید بدون پاسخ بمانند."

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، پس از بازدید از منطقه مورد هدف، ادعای سپاه پاسداران را تکذیب و اعلام کرد که به خانه یک شهروند غیرنظامی حمله موشکی شده است نه مرکز موساد.

حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، در سطح بین‌المللی به طور گسترده‌ای محکوم شدند و انزجار عمومی در پی داشت.

0
1
2
3
4
5
6

 

ب.ن