رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کوردستان: اتهامات ایران هیچ اصل و اساسی ندارد

اقلیم کوردستان برای هیچ‌کدام از همسایگان به منبع تهدید تبدیل نخواهد شد

اربیل (کوردستان ۲۴)- رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کوردستان می‌گوید: دولت اقلیم کوردستان همواره عامل ثبات برای کشورهای همسایه بوده است و تصریح کرد  "ما اتهامات ایران را رد می‌کنیم و این اتهامات هیچ مبنای واقعی ندارند."

سفین دزه‌ای، رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان در یک کنفرانس خبری گفت: این اتهامات بی‌اساس را تکذیب می‌کنیم که می‌گویند مکان موردحمله‌ی موشک‌های ایران محل مخالفت با جمهور اسلامی بوده است. برای همه روشن شد که این اتهامات بدون اصل و اساس است.

رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان گفت: رهبران جهان در داووس در دیدار با مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان همه اقدامات غیرقابل‌قبول ایران را محکوم کردند و اکنون به این موضوع می‌اندیشند که چگونه از تکرار چنین حملاتی جلوگیری کنند.

سفین دزه‌ای گفت: "اقلیم کوردستان هیچ‌گاه عامل بی‌ثباتی برای کشورهای همسایه نبوده، بلکه همواره تلاش کرده است عامل ثبات باشد و این سیاست را ادامه خواهیم داد و دوست داریم کشورهای همسایه هم به تمامیت ارضی اقلیم کوردستان احترام بگذارند، به‌درستی با هم‌میهنانمان تعامل کنند، نه اینکه کودک یک‌ساله ر هدف قرار دهند."