مسرور بارزانی: در داووس حدیث پایداری کوردستان را بازگو کرد‌یم

"سال آینده با قدرت بیشتری باز می‌گردیم"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان، می‌گوید که در ٥٤مین مجمع جهانی اقتصاد، حدیث پایداری کوردستان را بازگو کرد‌ه‌اند و وعده داد که سال آینده با قدرت بیشتری به داووس بازگردند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، روز پنجشنبه ١٨ ژانویه، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، درباره حضور خود و هیئت همراه در ٥٤مین مجمع جهانی اقتصاد – داووس٢٠٢٤ در کشور سوئیس، پیامی منتشر کرد و نوشت:"امسال در مجمع جهانی اقتصاد، حدیث پایداری کوردستان را بازگو کردیم، شرکت‌های داخلی را به جهان معرفی کردیم و روابط خود را محکم‌تر کردیم."

همچنین تاکید کرده است:" ما همواره تلاش‌‌هایی را که برای تشویش اذهان عمومی در خصوص هدف گرفتن مردم غیرنظامی و بی‌گناه انجام شدند، افشا کردیم."

مسرور بارزانی، به اظهارات مقامات ایرانی اشاره دارد که دلیل حملات موشکی آن کشور به مناطق غیرنظامی پایتخت اقلیم کوردستان را "وجود مقر اطلاعاتی اسرائیل" در آن مناطق اعلام کرده بودند.

نخست وزیر اقلیم خاطرنشان کرده است:" سال آینده با قدرت بیشتری _ به داووس _ برمی‌گردیم."

٥٤مین مجمع جهانی اقتصاد- داووس٢٠٢٤ از ١٥ تا ١٩ ژانویه ٢٠٢٤ ادامه داشت و با ابتکار نخست وزیر اقلیم کوردستان در جریان ‌آن (خانه کوردستان) فعالیت خود را آغاز کرد. در خانه کوردستان از مهمانان و شرکت‌کنندگان استقبال شد و بازاریابی و جذب شرکت‌های جهان به سرمایه‌گذاری در اقلیم کوردستان از اولویت‌های کار آن بود.

نخست وزیر اقلیم در حاشیه داووس ٢٠٢٤، با رهبران و مقامات بلندپایه جهان و منطقه ٤٥ دیدار و نشست برگزار کرد و در همه دیدارها ضمن محکوم کردن حملات موشکی ایران، بر حمایت از ثبات و امنیت اقلیم کوردستان و توسعه روابط اقتصادی کشورها با اقلیم تاکید شد.

ب.ن