کوردهای مقیم کشورهای اروپایی و آمریکا حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به مناطق مسکونی اربیل را محکوم کردند

تجمع کورده‌ای ساکن کشورهای اروپایی در اعتراض به حملات سپاه پاسداران به اربیل
تجمع کورده‌ای ساکن کشورهای اروپایی در اعتراض به حملات سپاه پاسداران به اربیل
در حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران به مردم غیرنظامی اربیل یک بازرگان کورد به همراه دختر ١١ ساله‌اش شهید شدند

اربیل(کوردستان۲۴)- کوردهای ساکن کشورهای اروپایی از بخش‌های مختلف کوردستان روز شنبه ٣٠ دی‌ماه ۱۴۰۲ در اعتراض به حملات توجیه‌ناپذیر سپاه پاسداران ایران به مناطق مسکونی و غیرنظامی اربیل با برگزاری تظاهرات در پایتخت‌های مختلف اروپا با به اهتزاز درآوردن پرچم کوردستان این حملات را محکوم کردند.

کوردهای بخش‌های مختلف کوردستان در ژنو پایتخت سوئیس با حمل پرچم کوردستان و تصاویر "پیشرو دزه‌ای" و "ژینا، دختر ١١ماهه‌اش"، این حملات را محکوم کرده و از جامعه‌ی جهانی خواستند که در برابر چنین حملاتی از مردم کوردستان حمایت کنند.

کوردهای بخش‌های مختلف کوردستان در آلمان، نروژ، فنلاند، سوئد و دیگر کشورهای اروپایی با در دست داشتن تصاویر شهیدان در اعتراض به این حملات به برگزاری تجمع پرداختند.

در واشنگتن نیز تجمع کوردها در اعتراض این حملات، با حضور "تریفه عزیز" نماینده‌ی اقلیم کوردستان و همچنین جمع کثیری از کوردهای مقیم آمریکا برگزار شد.

سپاه پاسداران ایران، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه‌ی دوشنبه‌شب (۲۵ دی‌ماه) با شلیک چند موشک بالستیک به منزل پیشرو دزه‌ای، تاجر کورد، در شهر اربیل حمله کرد و در اثر آن ۴ نفر ازجمله شهید پیشرو دزه‌ای، دختر ١١ ماهه‌اش و یک بازرگان عراقی جان‌باخته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این حمله سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به مقر موساد در اربیل حمله کرده است. اما هیئت اعزامی دولت فدرال عراق به ریاست قاسم الاعرجی رئیس شورای امنیت ملی عراق، به محل اصابت موشک‌های سپاه پاسداران، اعلام کرد که محل اصابت موشک‌های یک خانه‌ی ویلایی محل سکونت یک بازرگان کورد بوده است.

در ساعات اولیه‌ی پس‌ازاین حمله، وزارت خارجه‌ی عراق فدرال، کشورهای آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه آن را محکوم کردند.