رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کوردستان: با ارائه‌ی تصاویر فتوشاپی نمی‌توان حمله به اربیل را توجیه کرد

اقلیم کوردستان همیشه دست همکاری به‌سوی دیگران دراز کرده است
سفین دزه‌ای، رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان
سفین دزه‌ای، رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان ۲۴)– رئیس دفتر روابط خارجی اقلیم کوردستان می‌گوید: "آنچه در حق اقلیم کوردستان انجام شد، فاجعه‌ای است که از بهانه‌های مختلف برای سرپوش گذاشتن بر استفاده می‌شود. ایران عراق را به عرصه‌ی درگیری تبدیل کرده است.

سفین دزه‌ای رئیس دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان، روز دوشنبه ٢ بهمن ۱۴۰۲، در یک کنفرانس خبری گفت: "ما برای فاجعه‌ای که رخ داد متأسفیم، زیرا هیچ مشکلی با ایران نداریم. برعکس، ما برای مدت‌های طولانی روابط خوبی باهم داشتیم. آنچه علیه اقلیم کوردستان انجام شد، فاجعه‌ای برای پرده پوش کردن جنایات است و با مجموعه‌ای از توجیهات، دروغ‌پردازی‌ها، بهانه‌های مختلف و ارائه‌ی تصاویر فتوشاپی نمی‌توان آن را توجیه کرد و انجام دادن چنین جنایاتی برازنده‌ی هیچ کشوری نیست."

دزه‌ای افزود: اگرچه در گذشته به بهانه‌های مختلف چندین حمله‌ی دیگر به اربیل انجام شده است، امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد. متأسفانه عراق به عرصه‌ی درگیری با ایران تبدیل شده است. اقلیم کوردستان هرگز تهدیدی برای هیچ کشور همسایه‌ای نبوده و برعکس آن همیشه دست همکاری به‌سوی دیگران دراز کرده است. مردم اربیل که به طور خدادادی از قبل سرمایه‌دار بودند، با تلاش خود توانسته‌اند به آبادانی و اجرای طرح‌های رفاهی بپردازند و کوردستان را بازسازی کنند. طرح "ایمپایر" هم یکی از زیباترین و بهترین نمونه‌های زیبای چنین طرح‌هایی در اقلیم کوردستان است".

شایان‌ذکر است که سپاه پاسداران ایران، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه‌ی دوشنبه‌شب (۲۵ دی‌ماه) با شلیک چند موشک بالستیک به خانه‌ی "پیشرو دزه‌ای"، تاجر کورد در شهر اربیل حمله کرد و در اثر آن ۴ نفر ازجمله پیشرو دزه‌ای، دختر ١١ ماهه‌اش و یک بازرگان عراقی جان‌باخته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.