پیشوا هورامانی: هنوز مقامات ایران بر ادعاهای بی‌اساس خود اصرار دارند

"به آن جنایت که علیه شهروندان بی‌گناه کوردستان انجام شده‌ است افتخار می‌کنند"
پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان
پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، اصرار مقامات ایران بر ادعاهای خود در خصوص حملات موشکی به اربیل را زیر سئوال برد و اظهار داشت که موشک‌های دقیق جمهوری اسلامی ایران، می‌توانند بسیاری نقاط و کشورهای دیگر را که ایران آنها را دشمن خود می‌داند، هدف بگیرند، اما چرا با موشک‌های دقیق تنها مردم بی‌گناه و بی‌پناه اقلیم را هدف می‌گیرند؟

متن پیام سخنگوی دولت اقلیم کوردستان:

روز دوشنبه ٢٢ ژانویه ٢٠٢٤، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با روزنامه‌نگاران، بار دیگر حملات موشکی هفته گذشته به اربیل را توجیه کرد. به گونه‌ای که گویا مقر موساد اسرائیل در اربیل را با موشک‌‌های (نقطه زن و کودک زن) هدف گرفته‌اند و حملات، علیه حاکمیت عراق و اقلیم کوردستان، نبوده‌اند.

بسیار حیرت‌آور است در حالیکه هیئت‌های دولت عراق، مجلس‌ نمایندگان عراق و شمار زیادی از رسانه‌ها و سازمان‌‌های جامعه مدنی پس از بادید از خانه شهید پیشرو، گواهی داده‌اند که حملات موشکی ایران جنایتی بوده علیه مردم غیرنظامی و زنان و کودکان انجام شده است، اما هنوز مقامات ایران بر ادعاهای بی‌اساس خود اصرار دارند و به آن جنایت که علیه شهروندان بی‌گناه کوردستان انجام شده‌ است، افتخار می‌کنند.

آیه مبارک (أَخَذَتْهُ العزة بالإثم)، به طور دقیق مصداق این افتخار است که مقامات ایرانی هر روز بدون توجه به انظار عمومی عراق و ایران و منطقه و جهان، سخنان خلاف حقیقت را تکرار می‌کنند.

آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با استفاده از موشک‌های (نقطه زن و کودک زن) انجام داد، یک جنایت بزرگ علیه شهروندان معمولی اقلیم کوردستان و کشتن و مجروح کردن زنان و کودکان بود. آن اقدام همچنین نقض آشکار حاکمیت عراق و اقلیم کوردستان و اصول همسایگی و قوانین بین‌المللی و توافقات بود. این جنایت را نمی‌توان با هیچ گونه تبلیغات نادرست و انتشار اخبار ساختگی و تصاویر قلابی سرپوش گذاشت و انظار عمومی ایران و عراق و منطقه، فریب آن را نخواهند خورد.

در حال حاضر سئوال و توجه اصلی رسانه‌ها و انظار عمومی جهان این است: موشک‌های دقیق (نقطه‌ زن) جمهوری اسلامی ایران، می‌توانند بسیاری نقاط و کشورهای دیگر را که ایران آنها را دشمن خود می‌داند، هدف بگیرند، اما چرا با موشک‌های دقیق و (نقط‌ه‌ زن) تنها مردم بی‌گناه و بی‌پناه اقلیم را هدف می‌گیرند؟ جرات ندارند کشوری را که قدرت و موشک و سلاح پیشرفته دارد، مورد حمله موشکی قرار دهند و تنها زورشان به مردم بی‌سلاح و بی‌گناه کوردستان می‌رسد.

پیشوا هورامانی

سخنگوی دولت اقلیم کوردستان

 

ب.ن