هزاران نفر از مردم سلیمانیه برای محکوم کردن حملات ایران به پایتخت اقلیم کوردستان تجمع کردند

پیش‌تر مردم شهرهای اربیل، سوران، دهوک، زاخو و آکره در تجمع‌های جداگانه حمله‌ی سپاه پاسداران به اربیل را محکوم کرده بودند
گرد‌هم‌آیی مردم سلیمانیە علیه حملات موشکی ایران به اربیل
گرد‌هم‌آیی مردم سلیمانیە علیه حملات موشکی ایران به اربیل

اربیل (کوردستان ۲۴)– خبرنگار کوردستان ۲۴، روز سه‌شنبه ٣ بهمن ۱۴۰۲، از سلیمانیه گزارش کرد که هزاران نفر از مردمیان شهر در اعتراض به حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به اربیل تجمع کردند.

"سعید سلیم"، رئیس شاخه‌ی چهارم پارت دموکرات کوردستان در میان این تجمع به کوردستان 24، ضمن تسلیت به خانواده‌ی شهید پیشرو دزه‌ای، گفت امیدواریم این فاجعه آخرین علیه کوردستان باشد و این تجاوزات علیه مردم کوردستان تکرار نشود. امروز مردم سلیمانیه و حومه برای ابراز نارضایتی‌ها علیه تجاوزات به اقلیم کوردستان و اربیل گردآمده‌اند."

رئیس شاخه‌ی چهارم پارت دموکرات کوردستان گفت: "در تاریخ گذشته هر زمان که باهم متحد بوده‌ایم، بیشتر از آن سود برده‌ایم و بیشتر پیشرفت کرده‌ایم. همچنین تاریخ اثبات کرده است که زور، اجحاف، ترور، بمباران شیمایی و انفال بر سربلندی و افتخارات ما تأثیرگذار نبوده است. اکنون هم حملات با پهپاد و موشک و حملات بر ما تأثیر نخواهد گذاشت. اراده‌ی ما آهنین است و اراده‌ی ساکنان کوردستان پایان‌ناپذیر است و امیداریم به منطق صلح و همزیستی بازگردیم."

"زیاد رضا" یکی از اعضای شورای استان سلیمانیه هم به کوردستان ۲۴ گفت که بمباران پایتخت اقلیم کوردستان توسط ایران ممکن است را محکوم می‌کنند.

در پی حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران ایران به حومه‌ی شهر اربیل و شهادت چهار نفر ازجمله یک کودک ١١ماهه، مردم شهرهای اربیل، سوران، دهوک، زاخو و آکره به‌منظور محکوم کردن این حملات تظاهرات کردند. در ادامه‌ی این اعتراضات مردم شهرهای سلیمانیه، رانیه و حلبچه نیز امروز سه‌شنبه  با حضور در میدان‌های این شهرها به این اعتراضات پیوستند.