مدیریت دانشگاه سوران: اعتراض به حملات ایران یک وظیفه اخلاقی و ملی است

"کوردها به مبارزات خود تا رسیدن به اهدافشان ادامه می‌دهند"
گردهمایی دانشگاه سوران علیه حملات موشکی ایران به اربیل
گردهمایی دانشگاه سوران علیه حملات موشکی ایران به اربیل

اربیل (کوردستان٢٤)- دانشجویان و اساتید دانشگاه سوران، اعتراض به حملات موشکی ایران را یک وظیفه اخلاقی و ملی دانسته و تاکید کردند که ملت کورد تا رسیدن به اهداف خود به مبارزات ادامه می‌دهد.

گزارشگر کوردستان٢٤ از سوران گزارش داد که امروز سه‌شنبه ٢٣ ژانویه، دانشجویان و اساتید شهر سوران، در دانشگاه آن شهر با برگزاری گردهمایی اعتراضی، حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان را محکوم کردند.

معاون مدیریت دانشگاه سوران، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت که وظیفه اخلاقی و ملی خود می‌دانند علیه حملات ایران دست به اعتراض بزنند.

وی افزود که اعتراض خود را در بیاننامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل متحد در اقلیم کوردستان و کنسولگری و نمایندگی‌‌های دیپلماتیک کشورها در اقلیم اعلام می‌کنند و خطاب به دولت ایران گفت:"کوردها به مبارزات خود تا رسیدن به اهدافشان ادامه می‌دهند."

پیش از این اقشار مختلف حوزه مستقل اداری سوران که از شش شهر با مرکزیت سوران تشکیل شده‌اند، در تظاهرات گسترده حملات موشکی ایران را محکوم کرده‌اند.

حملات موشکی ایران، حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه شب ١٥ ژانویه، توسط سپاه پاسداران آن کشور انجام شد و مناطق غیرنظامی اربیل را هدف گرفت.

در نتیجه آن حملات، خانه یک تاجر معروف کورد کاملا تخریب شد و پنج غیرنظامی شهید و شش غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

مقامات ایران، اعلام کردند که به دلیل "وجود مقر اطلاعاتی اسرائیل" اقدام به حمله موشکی کرده‌اند، اما مقامات اقلیم کوردستان و دولت عراق، ضمن محکوم کردن حملات، ادعای مقامات ایران را به شدت رد کردند.

حملات موشکی ایران در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز شدیدا محکوم شدند و انزجار عمومی در پی داشت.

0

ب.ن