وزارت منابع طبیعی اقلیم کوردستان: تولید در میدان گاز کورمور از سر گرفته شد

سخنگوی دولت اقلیم کوردستان: "حمله‌ی تروریستی به میدان گاز تأثیر مستقیمی بر زندگی و فعالیت‌های روزمره‌ی مردم خواهد داشت."

اربیل (کوردستان۲۴)- وزارت منابع طبیعی اقلیم کوردستان اعلام کرد که با تلاش وزارت منابع طبیعی، وزارت برق و تیم‌های دانا گاز، مشکل تولید گاز در میدان کورمور حل‌شده است.

وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کوردستان  روز جمعه ۶ بهمن ۱۶۰۲، در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت برق از طریق مرکز کنترل برق اکنون برای عادی‌سازی عملکرد نیروگاه‌های گازی تلاش می‌کند و این عملیات تا ساعت ١٠ روز شنبه طول خواهد کشید.

"شاکر واجید"، مدیرکل دانا گاز در عراق روز جمعه  به کوردستان ۲۴ گفت که تولید در میدان گاز کورمور از سر گرفته شده است.

پیشوا هورامی، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان نیز در خصوص حمله به میدان گاز کورمور گفت: "این حمله‌ی تروریستی که به زیرساخت‌های مهمی مانند برق انجام شد. تأثیر مستقیمی بر زندگی و فعالیت‌های روزمره‌ی مردم خواهد داشت."

ساعت ۲۲:۳۰ پنج‌شنبه شب ۵ بهمن،  میدان گاز کورمور در بخش "قادر کرم" از توابع شهر "چمچمال" در استان سیلمانیه مورد حمله‌ی تروریستی قرار گرفت و  به آتش‌سوزی در انبارهای مازوت و پس‌مانده‌ی گاز منجر شد که این آتش‌سوزی با تلاش تیم‌های امدادی و اطفاء حریق خاموش شد.

در پی  این حمله، وزارت برق اقلیم کوردستان اعلام کرد که در ساعت ۲۲:۲۲ پنج‌شنبه‌شب براثر آتش‌سوزی در میدان تولید گاز کورمور، به منظور ایمنی کارکنان و این میدان میدان گازی، انتقال گاز به تمام نیروگاه‌های تولید برق اقلیم کوردستان قطع شده و در اثر آن نیروگاه‌ها با بیش از ٢٨٠٠ مگاوات افت تولید برق مواجه شده‌اند .

گروه رسانه‌ای امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده‌ی کل نیروهای مسلح عراق خواستار برخورد قانونی با افرادی شده است که مرتکب این جنایت شده‌اند که پروژه‌های انرژی در اقلیم کوردستان و سایر استان‌های عراق را تهدید می‌کند و هدف آنان نابودی اقتصاد عراق است. السودانی دستور داده است که نتیجه‌ی تحقیقات در این مورد طی ۴۸ ساعت فاش شود.