وزارت خارجه‌ی پاکستان کشته شدن ٩ شهروند این کشور در ایران را بشدت محکوم کرد

پاکستان خواستار تحقیقات فوری درباره‌ی قتل این افراد و دستگیری عاملان آن شده است

اربیل (کوردستان۲۴)- وزارت خارجه‌ی پاکستان کشته شدن ٩ شهروند این کشور توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه‌ی سراوان ایران را به شدت محکوم کرد.

بر اساس گزارش‌ها کشته‌شدگان همه افرادی بودند که از پانزده سال پیش در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری و خودرو و برقکاری مشغول و در داخل یک اتاق در محوطه‌ی تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.

پاکستان خواستار تحقیقات فوری درباره‌ی قتل این افراد و دستگیری عاملان آن شده است.

پیش از این هم در پی انتشار این خبر، محمد مدسر تیپو، سفیر پاکستان در ایران کشته شدن ٩ تبعه این کشور در سراوان را هولناک خوانده و در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشته که "عمیقا از این واقعه شوکه شده است."

او گفت که سفارت پاکستان در ایران از خانواده‌های کشته‌شدگان حمایت کامل خواهد کرد و از ایران خواسته که برای پیگیری این واقعه به طور کامل همکاری کند.

خبر کشته شدن این افراد را پیش از این منابع خبری در ایران گزارش کرده و گفته بودند تا کنون گروه یا افرادی مسؤولیت این واقعه را بر عهده نگرفته است.

همزمان کانال حال‌وش که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را گزارش می‌دهد از کشته و زخمی شدن «۱۲» نفر خبر داده بود.

حال‌وش گفته است: "بامداد امروز ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی ورود افراد مسلح ناشناس به محل سکونت اتباع پاکستان در گاراژی در شهر سیرکان از توابع بخش بمپشت شهرستان سراوان و تیراندازی به سوی آنان ۹ تن کشته و سه تن دیگر به شدت مجروح شده‌اند."

این خبر در حالی منتشر شده است که امروز بعد از یک هفته تنش "محمد مدثر تیپو" سفیر جدید پاکستان برای ارائه‌ی استوارنامه‌اش با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران دیدار کرد و دو طرف بر لزوم رفع تنش‌ها بین دو کشور تاکید کردند.