دستیار نخست‌وزیر: هدف اصلی گروه‌های مسلح و برخی از کشورهای همسایه نابودی موجودیت قانونی اقلیم کوردستان است

دولت عراق باید در مقابل حملات به اقلیم کوردستان موضع عملی اتخاذ کند
ریباز حملان، دستیارنخست‌وزیر اقلیم کوردستان
ریباز حملان، دستیارنخست‌وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان۲۴)- دستیار نخست‌وزیر اقلیم کوردستان می‌گوید هدف اصلی گروه‌های مسلح و برخی کشورهای همسایه از حملات به اقلیم کوردستان و زیرساخت‌های اقتصادی آن از بین بردن موجودیت قانون آن است.

"ریباز حملان" دستیار نخست‌وزیر اقلیم کوردستان، روز شنبه ٧ بهمن ۱۴۰۲، به کوردستان ۲۴ گفت: تمام تلاش‌ها در عراق و برخی کشورهای همسایه برای از بین بردن موجودیت قانونی اقلیم کوردستان است. درحالی‌که موجودیت و حاکمیت اقلیم کوردستان محصول خون شهدا و فداکاری‌های مردم کوردستان است.

دستیار نخست‌وزیر گفت که برخی از نمایندگان کورد در  مجلس نمایندگان عراق، به مشوق دشمنان اقلیم کوردستان تبدیل شدند تا به سیاست، اقتصاد و آینده‌ی اقلیم کوردستان حمله کنند. 

ریباز حملان گفت: باوجود این‌همه دشمنی علیه اقلیم کوردستان، اقلیم کوردستان با بغداد توافق کرد و همه‌ی تعهدات خود را اجرا کرد، اما در مقابل، عراق هیچ پاسخ مثبتی برای اقلیم کوردستان ارائه نکرد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود همه‌ی موانع و چالش‌های پیش رو، اقلیم کوردستان روزبه‌روز آبادتر می‌شود و رشد می‌کند و اکنون دشمنان آن با موشک‌ها و پهپادهای خود زیرساخت‌های اقتصادی و انرژی اقلیم کوردستان را هدف قرار می‌دهند.

ریباز حملان تصریح کرد که عراق همیشه می‌گوید اقلیم کوردستان بخشی از عراق است، اما چرا حقوق و مزایای مردم اقلیم کوردستان را ارسال نمی‌کند؟ وی تأکید کرد که موضوع اختلاف اربیل و بغداد تنها بحث نفت و حقوق و مزایا نیست، بلکه آنها می‌خواهند اقلیم کوردستان به‌عنوان یک موجودیت و حاکمیت قانونی از بین برود.

دستیار نخست‌وزیر همچنین تلاش دولت عراق برای جلوگیری از حملات خارجی و داخلی به اقلیم کوردستان را ضروری دانست و تصریح کرد که "صدور بیانیه و تشکیل کمیته‌ی تحقیق به‌تنهایی کافی نیست، بلکه دولت عراق باید در مقابل این حملات موضع عملی اتخاذ کند".