مسرور بارزانی: نمایندگی‌های دولت اقلیم کوردستان نقش موثری در پیشبرد دیپلماسی ایفا کرده‌اند

"روابط سیاسی و اقتصادی ما با جامعه بین‌الملل را قوی‌تر می‌کنند"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان، تاکید کرد که نمایندگی‌های دولت اقلیم در خارج، نقش موثری در پیشبرد دیپلماسی اقلیم کوردستان ایفا کرده‌اند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه ٢٨ ژانویه، در حساب کابری خود در شبکه اجتماعی ایکس، درباره فعالیت نمایندگی‌های دولت اقلیم کوردستان در خارج از میهن، پیامی منتشر کرد.

در پیام نخست وزیر آمده است:" نمایندگی‌های ما در خارج، نقش موثری در پیشبرد دیپلماسی اقلیم کوردستان ایفا کرده‌اند. آنها پیام سرزمین ما را می‌رسانند و روابط سیاسی و اقتصادی ما با جامعه بین‌الملل را قوی‌تر می‌کنند."

ساعت ١٠:٠٠ صبح امروز یکشنبه، در اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان، سومین کنفرانس نمایندگی‌های دولت اقلیم در کشورهای جهان، با حضور مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم برگزار شد.

نخست وزیر، در سخنانی تاکید کرد که اقلیم کوردستان، هرگز عامل تهدید و خطر برای هیچ طرفی نبوده و گفت:"همیشه به سوی همه کشورهای منط‌قه و جامعه بین‌الملل دست دوستی دراز کرده‌ایم."

همچنین یادآور شد که روابط خارجی و بین‌المللی اقلیم کوردستان در سال‌های گذشته، "بسیار پیشرفت و توسعه پیدا کرده و تعداد کنسولگری و فرستاده‌های دیپلماسی در اقلیم کوردستان رو به افزایش است."

و نیز اعلام کرد:"در نظر داریم که در آینده، تعداد نمایندگی‌های دولت اقلیم کوردستان در خارج را بیشتر کنیم و در چند کشور دوست و مهم که در کوردستان کنسولگری دارند، با هدف پیشبرد دوستی و روابط اقتصادی و فرهنگی و علمی و آکادمی، نمایندگی افتتاح کنیم."

دولت اقلیم کوردستان در ١٤ کشور دفتر نمایندگی دارد و بیش از ٤٠ کشور در اقلیم کوردستان کنسولگری و دفتر نمایندگی دارند که ٣٨ کشور از آنها عضو سازمان ملل متحد هستند.

ب.ن