مارک استرو: آمریکا حملات به اربیل و میدان گازی کورمور را شدیدا محکوم می‌کند

"قابل قبول نیست"
مارک استرو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان - سمت چپ عکس
مارک استرو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان - سمت چپ عکس

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، می‌گوید که کشورش حملات به پایتخت اقلیم کوردستان و میدان گازی کورمور را شدیدا محکوم می‌کند.

مارک استرو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه ٢٨ ژانویه، در جریان بازدید خود از اردوگاه‌های آوارگان در شهر شیخان، طی اظهاراتی رسانه‌ای حملات هوایی به اقلیم کوردستان را مورد توجه قرار داد و گفت:"ایالات متحده آمریکا شدیدا حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان را محکوم می‌کند و به بستگان قربانیان حملات "گستاخانه" و "خطرناک" آن کشور به خانه شهید پیشرو دزه‌ای، تسلیت می‌گوید.

همچنین تاکید کرد که حملات:"نقض آشکار حاکمیت عراق هستند."

وی، افزود که با مقامات اربیل و بغداد در تماس هستند تا "بهترین نحوه پاسخگویی به حملات" را بررسی کنند.

مارک استرو، حمله هوایی به میدان گازی کورمور در شهر چمچمال اقلیم کوردستان را نیز محکوم کرد و گفت:"حمله به مناطق غیرنظامی همچون میدان گازی کورمور که منبع تامین برق برای هزاران شهروند است، به ویژه در فصل زمستان، قابل قبول نیست."

سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، گفت که کشورش برای بهبود وضعیت آوارگان ساکن اردوگاه‌های اقلیم کوردستان، برنامه و طرح‌‌هایی دارد و خدماتی را که تاکنون به آوارگان ارایه کرده‌اند، مورد توجه قرار داد.

شبانگاه دوشنبه ١٥ ژانویه، سپاه پاسدارن ایران، خانه پیشرو دزه‌ای، تاجر معروف کورد را آماج حملات موشکی کرد که در اثر آن چهار نفر شهید و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

شبانگاه پنجشنبه ٢٥ ژانویه نیز میدان گازی کورمور در چمچمال مورد حمله هوایی قرار گرفت و برای مدت کوتاهی روند تولید متوقف شد.

کارشناسان دلیل هدف گرفتن زیرساخت‌های اقتصادی و تاجران فعال اقلیم کوردستان، توسط ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن کشور را نگرانی مقامات ایرانی از پیشرفت‌های اقتصادی اقلیم دانسته‌اند.

ب.ن