عراق از تحولات امنیتی اخیر منطقه ابراز نگرانی عمیق کرد

"نزاع امنیتی در شمال شرقی اردن را مردود می‌دانیم"
وزارت امور خارجه عراق
وزارت امور خارجه عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- وزارت امور خارجه عراق، از تحولات امنیتی اخیر در منطقه، عمیقا ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش تنش‌های منطقه‌ای و ضرورت تقویت تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای دستیابی به ثبات شد.

وزارت امور خارجه عراق، امروز دوشنبه ٢٩ ژانویه، موضع خود را در برابر اوضاع و تحولات اخیر منطقه، اعلام کرد.

در بیانیه آمده است:" وزارت امور خارجه عراق، با ابراز نگرانی عمیق از تحولات امنیتی اخیر در منطقه، با توجه به شرایط بحرانی کنونی، خواستار اهمیت دادن به کاهش تنش‌های منطقه‌ای و ضرورت تقویت تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای دستیابی به ثبات است."

و نیز تاکید کرده است که نزاع امنیتی در شمال شرقی اردن در مرز با سوریه را مردود می‌داند و بر لزوم باز کردن فضا برای مذاکرات با طرف آمریکایی تاکید دارد.

همچنین آمادگی دولت عراق را برای کمک به بهبود اوضاع اعلام کرده و افزوده است:" دولت عراق، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای دستیابی به تفاهم‌های مثبت انجام می‌دهد که در خدمت منافع این کشور باشد."

صبح روز یکشنبه ٢٨ ژانویه، پایگاه نیروهای آمریکا در مرز اردن و سوریه آماج حمله پهپادی شد که در اثر آن سه سرباز آمریکایی کشته و ٣٤ سرباز دیگر مجروح شده‌اند.

تکرار این گونه حملات که به دنبال جنگ غزه افزایش پیدا کرده‌اند، احتمال گسترش درگیری‌ها در منطقه را افزایش داده است.

مقامات آمریکایی متعهد شده‌اند که به حمله "پاسخ مناسب" خواهند داد و سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا، خواستار پاسخ نظامی مستقیم به ایران شده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نیروهای نیابتی ایران را مسئول انجام حمله دانست، اما ایران دخالت در امور آن نیروها را رد کرد.

ب.ن