تاکید بر اجرای مواد و بند‌های تفاهم‌نامه بین وزارت امور پیشمرگ و وزارت دفاع آمریکا

"برنامه‌های مشترک آتی بررسی شدند"
پرچم کوردستان و پرچم آمریکا
پرچم کوردستان و پرچم آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤)- در دیدار رئیس ستاد وزارت امور پیشمرگ اقلیم کوردستان و وابسته امنیتی کنسولگری آمریکا در اقلیم، بر اجرای مراحل، مواد و بند‌های تفاهم‌نامه بین وزارت امور پیشمرگ و وزارت دفاع آمریکا، تاکید شد.

وزارت امور پیشمرگ اقلیم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز دوشنبه ٥ فوریه، سپهبد عیسی عزیر، رئیس ستاد وزارت متبوع از سرهنگ مایکل گاچیرو، وابسته امنیتی کنسولگری آمریکا در اقلیم، استقبال کرده است.

بر پایه بیانیه در این دیدار برنامه‌های مشترک آتی، اهمیت بیشتر به آموزش‌های نظامی، تلاش‌های اخیر وزارت امور پیشمرگ برای تجدید سازمان یگان‌های مختلف، ارزیابی کلی روند و ماموریت‌های آینده نیروی پیشمرگ، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

همچنین مراحل اجرای تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت امور پیشمرگ و وزارت دفاع آمریکا، مورد توجه قرار گرفته و دو طرف بر اجرای مواد و بند‌های آن تاکید کرده‌اند.

در بیانیه آمده است که رئیس ستاد وزارت امور پیشمرگ، بر پایبندی به انجام اصلاحات و سازماندهی مجدد نیروها و تداوم روند اصلاحات تاکید نموده است.

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت امور پیشمرگ و وزارت دفاع آمریکا، با حضور نچیروان بارزانی، رئیس و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در ٢١ سپتامبر ٢٠٢٢، در اربیل تمدید شد.

این تفاهم‌نامه برای اولین بار در سال ٢٠١٦ امضا شده است.

بر پایه تفاهم‌نامه، اقلیم کوردستان و ایالات متحده در راستای حفاظت از ارزش‌های عمومی و اصول دموکراسی، آزادی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و جوامع کوردستان، در کنار هم خواهند ماند و ایالات متحده به حمایت از نیروهای پیشمرگ در نبرد با داعش و انجام اصلاحات در وزارت پیشمرگ ادامه خواهد داد.

ب.ن