رابرت وود: آمریکا حمایت‌های طولانی مدت خود از عراق را تقویت می‌کند

"از زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان در بهار آینده بدون تاخیر حمایت می‌کنیم"
رابرت وود، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد
رابرت وود، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد

اربیل (کوردستان٢٤)- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، می‌گوید که حمایت‌های طولانی مدت خود از عراق را تقویت می‌کنند و از زمینه‌سازی سازمان ملل برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان در بهار آینده "بدون تاخیر"، حمایت می‌کنند.

رابرت وود، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه ٦ فوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوضاع عراق، مسائل این کشور و اقلیم کوردستان را مورد توجه قرار داد.

این دیپلمات آمریکایی گفت که کشورش به همکاری با دولت عراق پایبند است تا حمایت‌های طولانی مدت خود را برای حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت عراق تقویت کند.

وی، بر حمایت کشورش از زمینه‌سازی سازمان ملل برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان "در بهار سال جاری بدون تاخیر" تاکید کرد.

همچنین تداوم حملات شبه‌نظامیان را غیرقابل قبول دانست و گفت "نباید ادامه پیدا کنند" و با اشاره به این که شبه‌نظامیان خارج از کنترل دولت عراق هستند، گفت "دولت و مردم عراق را به چالش کشیده‌اند و ثباتی را که عراقی‌ها برای آن جنگیده‌اند تهدید می‌کنند."

در این نشست، نماینده عراق در شورای امنیت نیز اظهار داشت که اجازه نمی‌دهند عراق را وارد درگیری‌ها کنند.

همچنین نماینده کشور فرانسه، حمله موشکی ایران به مناط‌ق غیرنظامی پایتخت اقلیم کوردستان را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به حملات شد.

جنین هانس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق نیز ضمن اینکه اوضاع عراق را ناهموار توصیف کرد، گفت که این کشور با چالش‌های بسیاری مواجه شده و لازم است که حملات پایان یابند.

ب.ن