عباس کاظم: عراق به گفت‌وگوها با دولت اقلیم کوردستان برای رسیدن به یک توافق بسیار مهم ادامه می‌دهد

"تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که صادرات نفت اقلیم کوردستان از سرگرفته شود"
عباس کاظم، نماینده عراق در شورای امنیت سازمان ملل
عباس کاظم، نماینده عراق در شورای امنیت سازمان ملل

اربیل (کوردستان٢٤)- نماینده عراق در شورای امنیت سازمان ملل، می‌گوید دولت عراق به گفت‌وگوها با دولت اقلیم کوردستان ادامه می‌دهد تا در رسیدن به یک توافق بسیار مهم موفق شوند و تاکید کرد که تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا صادرات نفت اقلیم کوردستان از طریق بندر جیحان ترکیه از سرگرفته شود.

عباس کاظم، نماینده عراق در شورای امنیت سازمان ملل، امروز سه‌شنبه ٦ فوریه در نشست این شورا که برای بررسی اوضاع عراق برگزار شد، اعلام کرد که دولت عراق به گفت‌وگوها با دولت اقلیم کوردستان ادامه می‌دهد تا در رسیدن به یک توافق بسیار مهم موفق شوند.

وی، یادآور شد که برای حل اختلافات به ویژه بر سر بودجه و حقوق کارمندان اقلیم، گفت‌وگوها و توافقاتی داشته‌اند و تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا صادرات نفت اقلیم کوردستان از طریق بندر جیحان ترکیه از سرگرفته شود.

همچنین تاکید کرد که دولت عراق از طریق وزارت امور خارجه خود تلاش‌های دیپلماتیک را برای ایجاد یک عراق نیرومندتر به کار گرفته و در جهت تقویت روابط خارجی تلاش کرده است. "و به منظور پایان دادن به چالش‌ها در راستای فراهم‌کردن شرایطی بهتر برای شهروندان عراق، تلاش جدی می‌کند."

نماینده عراق در شورای امنیت گفت که دولت متبوع "تمام تلاش خود را برای رویارویی با فساد به کار بسته و در جهت آن اقدامات مطلوب انجام داده است، به طوریکه میزان بیکاری در کشور کاهش پیدا کرده و دولت به تعهدات خود عمل کرده است."

در نشست امروز شورای امنیت، حمله موشکی ایران به مناطق غیرنظامی پایتخت اقلیم کوردستان، اختلافات بین اقلیم و بغداد و تحرکات نظامی گروه‌های شبه‌نظامی عراق، بررسی شدند و بر حل اختلافات بین اقلیم و بغداد و پایان دادن به حملات تاکید شد.

ب.ن