مسرور بارزانی: اقلیم کوردستان کماکان عامل امنیت و ثبات منطقه خواهد بود

"وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که حمله به اربیل کاملا توجیه ناپذیر است"
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه در اربیل
دیدار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه در اربیل

اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان در دیدار با وزیر دفاع ترکیه، تاکید کرد که اقلیم کوردستان، کماکان عامل امنیت و ثبات منطقه خواهد بود و اجاز نمی‌دهد به تهدید و خطر برای همسایگان تبدیل شود.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه ٧ فوریه در اربیل، از یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه و هیئت همراه او استقبال کرد.

بر پایه بیانیه دولت اقلیم کوردستان، در این دیدار درباره اوضاع عمومی عراق و توسعه روابط دوجانبه گفتگو شده و بر اهمیت تدوام هماهنگی و همکاری دوجانبه در راستای استقرار امنیت و آرامش اقلیم کوردستان و عراق و منطقه تاکید شده است.

در بیانیه آمده است:"وزیر دفاع ترکیه جانباختن قربانیان حمله به اربیل را تسلیت گفته و تاکید کرده است که حمله کاملا توجیه ناپذیر است."

بیانیه خاطرنشان کرده:" مسرور بارزانی بر خواست اقلیم کوردستان برای پیشبرد روابط دوجانبه بر مبنای همسایگی مطلوب تاکید کرده است." و نیز اظهار داشته:"اقلیم کوردستان کماکان عامل امنیت و ثبات منطقه خواهد بود و اجاز نمی‌دهد که به تهدید و خطر برای همسایگان تبدیل شود."

اهمیت اجرای توافق عادیسازی اوضاع شنگال و اطرف و بازگشت آوارگان به زادگاه خود از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این دیدار بوده است.

0
1
2
3
4

ب.ن