یکی از اعضای مجلس نمایندگان عراق: وزارت مهاجرت و پناهندگان مواد تاریخ مصرف گذشته در اردوگاه‌ها توزیع می‌کند

رئیس کمسیون بهداشت مجلس نمایندگان عراق نیز از توزیع مواد بی‌کیفیت بین آوارگان انتقاد کرده است
محَما خلیل، عضو مجلس نمایندگان عراق
محَما خلیل، عضو مجلس نمایندگان عراق

اربیل (کوردستان ۲۴)– یکی از اعضای مجلس نمایندگان عراق می‌گوید وزارت مهاجرت و پناهندگان عراق در خدمت‌رسانی به پناه‌جویان کوتاهی کرده است و برنامه‌ای برای بازگرداندن آوارگان به دیار خود ندارد.

محَما خلیل، یکی از اعضای مجلس نمایندگان عراق روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲به کوردستان ۲۴ گفت که وزارت مهاجرت و پناهندگان مدتی است که مواد با تاریخ‌مصرف گذشته را در اردوگاه‌های پناهندگان توزیع می‌کند.

این عضو مجلس نمایندگان عراق گفت که نفت توزیع‌شده بین پناه‌جویان «حاوی مقدار زیادی گوگرد است که عامل اصلی سرطان است."

وی گفت: وزیر مهاجرت و پناهندگان در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است و برنامه‌ای برای بازگرداندن پناه‌جویان ندارد و تاکنون به پناه‌جویانی که به خارج از کشور رفته‌اند و یا در خارج از اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند به‌هیچ‌وجه به آنان غرامت پرداخت نشده است و این در حالی است که ۱۸۰ میلیارد دینار در اختیار این وزارتخانه قرار دارد.

ماجد شنگالی، رئیس کمسیون بهداشت در مجلس نمایندگان عراق در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۴، در جریان گفتگو با برنامه‌ی خبری کوردستان ۲۴، گفت: برای همه روشن است که وزارت مهاجرت و پناهندگان عراق در توزیع کالا و غذا دچار فساد شده و بارها سهم آوارگان را در خارج از اردوگاه‌ها فروخته است.

رئیس کمسیون بهداشت در مجلس عراق گفت: نخست‌وزیر از فساد وزارت مهاجرت و پناهندگان آگاه است، اما متأسفانه هیچ موضعی علیه عملکرد این وزارتخانه اتخاذ نکرده است.

ماجد شنگالی همچنین گفت: متأسفانه وزیر مهاجرت و پناهندگان عراق در زمان مصطفی کاظمی متصدی این وزارتخانه بود که نتوانست در انجام وظایف خود موفق شود، اما متأسفانه در این کابینه مجدداً به‌عنوان وزیر این وزارتخانه گمارده شد. "